04 April 2009

Persiapan Menuju Hari Pelancaran & Gathering 18 April 2009

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Aduh! Hari ini Kak Ain penat sangat! Pukul 10.00 pagi lagi sudah berada di pejabat. Menyiapkan segala macam kerja yang menimbun setinggi gunung.  Berpinar mata asyik tengok skrin komputer! 

Kak Ain perlu berkorban masa cuti hujung minggu ini demi memastikan segalanya sempurna. Tinggal dua minggu sahaja lagi menuju hari pelancaran buku ke-10 AinMaisarah & gathering get together-gether pembaca buku AinMaisarah.

Sempena hari pelancaran buku ke-10 AinMaisarah ini, Kak Ain juga AKHIRNYA menempah kad bisnes yang khusus bagi dunia penulisan. Sebelum ini tak pernah ada business card langsung apabila menghadiri majlis-majlis buku.

Kali ini Cik Abang kata sudah tiba masanya berhabis dan berbelanja lebih sedikit bagi membuat business card yang cantik. Kak Ain menggunakan perkhidmatan desainer Metadome iaitu Encik Azmi bagi menyediakan business card Kak Ain. Ini adalah dua cadangan akhir desain yang dikemukakan:

Desain (A) Tema putih - pink


Desain (B) Tema hitam - putih -pink


Ikut hati, Kak Ain mahu memilih Desain A yang menggunakan tema putih - pink. Tapi Cik Abang pula lebih sukakan Desain B.

Hmm... bila bercanggah pendapat begini, Kak Ain jadi susah nak buat pilihan. Hari Isnin pula sudah perlu beri keputusan. Kad mana yang akan dihantar untuk cetakan.

Kepada pengunjung semua, tolong AinMaisarah buat pilihan ya. Mana satu yang anda suka?

Salam Hujung Minggu,
AinMaisarah
p/s: Info tambahan: 
1) Gambar sebenar dalam kad tidak memakai cermin mata =D
2) Tulisan AinMaisarah dalam desain kad B adalah tandatangan sebenar Kak Ain. 

79 comments:

ainin sofiya said...

em...saya suke yg B.hehe

Nur Diana Syahira.. said...

say suke yang b

Hasanah Najiihah said...

kak ain dua-dua cntik..tp rasanya design A KOWT...TP DESIGN B pun cantik gak...hmmm...jwpn nye A lah..kak ain coz cantik sgt..nk leh x kak ain card 2...tapi kan dua-dua cntik yg mne ek...A LAH...kite jmpa kt pesta buku tau kak ain...kali nie kita jumpa buat kali yg ke-2..arie tu dh jmpa kat i-fest..zafirah ngn hasanah..igt x???...yg kte beli buku x bisa memilihmu..pas2 kak ain tandatangan..

Amaelia said...

Saya suka B!
Coz nampak gambar Kak Ain macam cun giler-giler!!!

Mimi

dAyah said...

saya suka yang B
coz not too girly and
nampak professional sikit

yang A thuh gambar kak ain macam tenggelam sikit..huhu

p/s: i'm agree with your cik abang!

.imah. said...

Salam Kak Ain,

B nampak hensem sikit..
heheh~ :D

kalo A tu, pinky sangat kot..?

;)

Nina said...

B lah lagi cantik Kak Ain.
Warna hitam nampak kontra sikit.

Fiqa Zawawi said...

hai kak ain..

sy rasela yg B la sbb nmpk lebih mature sikit kan untuk umur kak ain ni..klu A tu agak kebudak-budakan sikit la ye..okla tu je..
salam..

bye,
fyqa

AinMaisarah said...

Dear Ainin,
Okey... penyokong Cik Abang no. 1

Dear Nur Diana,
Okey... penyokong Cik Abang no. 2

Dear Hana_Fadz,
Penyokong Kak Ain 1. Yeay! =D

InsyaAllah kita jumpa kali kedua di PWTC ye. Kak Ain ingat lagi kita jumpa di I-Fest tapi tiada gambar nak masukkan cerita tentang Zafirah & Hasanah =( Hmmm... tak apa, nanti di PWTC jangan lupa perkenalkan diri sekali lagi pada Kak Ain. Kak Ain ni otak penuh berfikir jalan cerita sahaja. Pelupa jadinya! Jumpa di PWTC ya! Kita posing ambil gambar bersama-sama! =D

Dear Amaelia,
Okey... penyokong Cik Abang no. 3

Dear Dayah,
Okey... penyokong Cik Abang no.4

Dear Cik Imah,
Okey... penyokong Cik Abang no.5

Dear Sara,
Okey... penyokong Cik Abang no. 6

Dear Afiqah,
Okey... penyokong Cik Abang no.7

Kepada semua, terima kasih kerana mengundi ya!

Salam Mengira,
AinMaisarah

Anonymous said...

i think it better be design B coz it is kinda cool...well, that's what i think..but still up to u..huhu..baby izz..

-[J]inx ~ II-neverWinter-II said...

ellow saye suke design B la ! ! ! !

+PuterY+ said...

Erm,due2 cntek...tp rasenye yg A B A B A B cntek la hehe..ok2 yg A lg cntek =)

NA. said...

Salam Kak Ain,

hehehe xD
saya undi untuk B! =D
hitam menawan, rain!=DD
B nampak lagi mneyerlah..warnanya kontra..kakkoi dan kawaii!=DD

sayalah! said...

ahahaha Kak Ain, tak payah kira, saya kirakan niii.

Penyokong Cik Abang no.11 =D

ahaks, setuju dengan diorang, B tampak lebih professional dan warna pink dalam A buat gambar Kak Ain turut tenggelam bersama. Tapi, penegasan untuk B pulak, tanda tangan ori Kak Ain! Cun laaaa =D

Tak apaa, Ira faham betapa Kak Ain meminati warna pink, tapi belakang B pun warna pink, jadi 50-50 la Cik Abang dengan Kak Ain. Kak Ain jugak yang selalu cakap, kerjaya Kak Ain sekarang ni hasil usaha sama idea Cik Abang digabungkan dengan ketekunan Kak Ain menulis beribu-ribu perkataan! Haha tak gitu! =D

sayalah! said...
This comment has been removed by the author.
Nur Diana Syahira.. said...

saye nk pergi tpi saya ada tuisyen..

Misshy Innz said...

suke design B.
signature ori.
design dpn cntik
=)

LovelyGurl said...

salam..
saya pun jadi penyokong cik abg la.. saya minat B!
nampak lg smart! bergaya!
nanti kte jumpe mase Pesta Buku ye kak Ain!!

BalqisBasri (^^,)v said...

Penyokong cik Abang lagi satu ;)
Balqis sukaa yang B..
Nampak lebih elegant..

nurina;) said...

saya pun sokong yg b gakk...
hehe...=))

~BLOSSOM~ said...

Saya rasa B kot, sebab B tandatangan asli, lagi satu sebab saya suka warna HITAM

Ayuni said...

I luv the B one. Mmg giler cantik.

Nur Aqilah said...

aku suka design yang B tu..cantik sangat..

Farahani said...

Salam Kak Ain ,

Saya suka B sebab B ni cun . Siap ditandatangan oleh tuannya sendiri ! Hik3 .

Erm , saya pilih B .

Ps:Pilih - pilih , jangan tak pilih !
=P

Anda have a nice day Kak Ain,

Your Fan ,
Farah

Little Writer said...

Dina ske design A yg ada mke kak ain and design B yang signature..Kalau gabungkan buleyh?mesti cantik...hehe

Anonymous said...

kak ain!
kte suke yg design B !
lawa glerrrrr

naan said...

design B lah yg cantik. coz hitam itu menawan,

-naHur- said...

salam perkenalan , kak Ain..

saya rase yg B lg cantik..

skali lg salam perkenalan...
-nuruljannah-

Ezzaty Emilea said...

salam...
saya pun plh yg B.yg A 2 ok gak.tpi saya lbh skakan yg A.

Harry (Webmaster) said...

dua2 cntk, tp design B nmpk lbh Vogue, sy pilih B

Syafiqoooh said...

hye,kak ain.
dua-dua cantik.
tapi better kak ain pilih yg desain B tu,
nmpk lebih professional ckit :)

solehah kd said...

aha. macammacam.
sol pon ske design b tuh :DD

&& k.ain, myb sol takleyh dtg la gathering tuh. sbb ade lawatan skola~
tp lawatan sekolah kt kl.
xtaula klu pegi ke tak pesta buku tuh.. T_T

Anonymous said...

Salam..
Saya suka yang B punye..Tapi,sebenarnye..dua2 pun cantik..

Faz said...

saya pilih A tp kat blkg wat tanda tangan sendiri blh x

zainina_elyana said...

DESIGN B!!!!saya pilih design B,sy hrp kak ain setuju dengn pilihan saya..sya rsa design b adalh design yg plng tercntk drpd yg tercntk(design a)..nanti jngn lper ber sy satu card tu yer kak ain!!'ak mahu card itu'haha..=D

-zainina elyana-

zainina_elyana said...

'AKU MAHU DESIGN B'
'AK MAHU DESIGN B'
'AKU MAHU DESIGN B'
So..kak ain pilih lar design b..yer!!sy nak card 2 blh x??give me one..please..

Aqilah Suhaizam said...

design b

Riha J said...

Riha rasa desain B... sebab ada tandatangan kak ain.... lepastu wane hitam nampak gothic sikit...

Riha setuju dengan Cik Uncle (cik abg) huah huah :)

Syafira Saufi said...

saya suka desain B :D

Fatimah said...

kak ain...rasanya design A lagi cantik sbab warna pink!

HoneyLemong said...

ermm...
saye lagi suke warne hitam...
so pilihan saye B...
nampak lagi cantik la...
A pon cantik juga..
tapi tak kontra.......
so pilihan saye B!

=)

Zee Afzu said...

Iera suka A sebab nampak feminin. Kalau nak tandatangan, tukarlah kat belakang tu jadi tandatangan kak Ain.

Farah Khairil said...

Kalau saye..
Sye ske lg yg B..
Cntik n simple!

Batrisyia said...

Salam Kak Ain..

Saya rase-rase Design B lagi cantik...sbb nampak elegant sikit drp Design A...
Design A nampak pinky sgt...
Sorry sbb membantah pilihan kak Ain!!
:D

Atifa Nabila said...

Saya suka yg B 2.Smart(:

Double 'A' said...

B nmpak cantik...tp sbahagian warna hitam tu mnutup kecrahan gmbar kak ain...
A cntik gak...tp mcm ada yg x kne je..
maaf klau kak ain trasa.
bagi sy, sy plih B.tp kne btulkn kcrahannya

waniey said...

k.ain..camner nieyh! sye tinggal kt kelantan so, sye x dapat laa datang..tp sye nk sangat beli brg yg k. ain list kn tu~

ina :) said...

whai kak ain yang baik...
saya suka design B!~

nampak smart siket.. :)..

Anonymous said...

sy lebih prefer design B......

F said...

assalamualaikum kak ain ......

saya rasa dua-dua cantik
apa kata kak ain buat dua-dua sekali.
tp lagi cantik B

Imma Belieber said...

Saya pilih desain B :)
kak Ain , ada 1 soalan .

kak Ain akan berada di PWTC hanya pada 18 April ke ?

nurinayusri said...

Hm..
Saye suke yg B..
Coz gmbr kak Ain mmg 'de-bomb'!
Lawa-lawa..

Aina Yasmin said...

suka yang design B!
hitam + pink + putih = WOOHOO!

FaraLia said...

B kak ain!!!

asyiqin@ikin said...

sya ske design b lah kak ain.....sya jdi penyokong cik abg jgak lah...sori lah kak ain ...

Alya said...

Assalamualaikum, KakAIN !

Desain B is the best! Pembaca2 pun majoriti undi B. So, B lah =]

Alya.

HR by HaziqRidzuan said...

design B lebih cantik...lebih elegan, sofistikated dan profesional...tambah pula tanda tangan tu kak ain sendiri yang tulis...lebih ikhlas gitu...

Hidayah said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

saya sokong yang b..lbih cantik!

anis scha said...

sye suke yg B

Nadhirah said...

design B !

Nadhirah said...

design B !

Fazlin Ibrahim said...

salam kak ain...
ala.. kalau terhas..fazlin x sempat r nk beli...

wa...slalu x leh jumpa kak ain..
sedey r....

nk jugak..
kak ain...beg the wannababes dah ader ker...
n fazlin nk tanyer set box amkny daa abes erk..kalau ader ag fazlin nk beli..
kalau x der fazlin cari kt kedai buku jelah..

Fatihah N. said...

Klau saye..
dua2 pon suka
hurm, tp yg plg suke "B"

Desain B rr

Lya Dina said...

Assalamuikum Kak AIn!

Lya rase dua-dua cantik, sama padan, ngan sama ngetop! :P Tapi Design B lebih profesional dan menyerlah. Sesuai dengan umur Kak Ain. Dan tandatangan di Design B lebih cantik. :)

Nur Ilya Irdina (Lya)

Miss Alisa said...

B lah Kak Ain sebab yg tu ada tandatangan Kak Ain!

Hidayah said...

b kot.huhu

M E Z said...

saya pun suka desing b..:)
kak ain fasal buku baru tu boleh x tempah dekat kak ain.
saya x bolah p ke gathering 2..
pleazzzz

+PuterY+ said...

Erm,like design B too..senang2 sy nk undi due2 la,bley x??hehe =)

Shahira~Shasha said...

sye pilih B...
kalau a tu tak fancy colourfullah...

little angel said...

Saya suka yang A punya cute!
B tu nampak giler giler sikit.
Tapi Kak Ain tak sesuai pakai yang B.....


Akak,macamana akak buat blogger jadi www.ainmaisarah.com... camane? Plz visit me at www.aishahhasrozi.blogger.com

little angel said...

akak,macamane nak letak cool web teen chat tu kat blog?

intan~emo gurlz~ said...

sy suke yg B k.ain.....nmpk tak berserabut dan jika nmpk muka k.ain dlm gmbr 2 lagiiii cantikkk....:)




salam sayang,
intan....

Unknown said...

emm.desain A kot.sesuai dengan penulis remaja seperti kak ain.

~Metoo~ said...

salam...
saya lebih suka yg design b...
hehehe...

anis scha said...

sye suke design B

chahchahfun.blogspot.com/ said...

yang b tuh cantik

Mizs Aida said...

sayaa... suka yang b
kiut dah cantik

syaima' said...

KAK SAYA RASA LEBIH CANTIK A..SEBAB DIA SESUAI DENGAN RUMAH PINK TU...





P/S:SAYA CUMA BERI CADANGAN...ANGAN SALAH SANGKA YA...