12 June 2007

Aku Mahu Itu, Aku Mahu Ini.

Semua orang ada kemahuan, macam-macam kemahuan. Bila kita lihat orang lain ada benda yang kita tak ada, tentu kita mahu. Kadang-kadang bila dapat apa yang kita mahu, kita mahu lebih lagi.

Aku Mahu Itu, Aku Mahu Ini, Itulah yang di bisik oleh hati setiap hari. Bak kata pepatah, bagi betis nak peha. Bagi handphone camera, nak handphone 3G.

Budak-budak ada kemahuannya. Pelajar ada kemahuannya. Orang dewasa pun ada kemahuannya. Kadang-kadang apa yang kita mahu tidak semestinya baik untuk kita. Tuhan lebih mengetahui apa yang terbaik buat kita.

Kak Ain pun mahu macam-macam, kalau dapat Alhamdullilah. Kak Ain bersyukur, tapi kena selalu berdoa, dan kena berusaha untuk mencapai apa yang kita mahu.

Tujuan Kak Ain menulis buku bertajuk Aku Mahu kerana Kak Ain suka menceritakan pelbagai kisah manusia yang mahukan macam-macam perkara. Ada yang lucu, ada yang sedih, dan ada juga menakutkan.

Apa kata cik adik semua berkongsi cerita mengenai kemahuan cik adik. Mana tahu, Kak Ain boleh masukkan kisah tersebut dalam buku-buku Kak Ain di masa hadapan. Mestilah glamer nanti.

Jangan malu-malu, kongsilah cerita anda dengan Kak Ain.

Wasalam
AinMaisarah

88 comments:

ira said...

erm..bt0l kater kak ain tur ek...ira stuju...

Anonymous said...

hai kak ain!! i luv u soooo much !!buku AKU MAHU POPULAR buku yg terbaik saya pernah baca!(sy bercakap secara jujur)

Anonymous said...

hai kak ain saya minat sgt semua buku -buku kak ain tp kdg -kdg ada juga buka yg saya tgk kt blogspot tak ada jual kt kedai.bleh tak klu kak ain pos kan saya semua buku-buku setiap kali ada buku baru lg pun thn dpn saya dh nk mask asrama .susah ckit la nk beli buku-buku kak ain

Anonymous said...

IMIANA adalah novel yng paling saya suka. citer la cikit pasal IMPIANA2...

Anonymous said...

IMIANA adalah novel yng paling saya suka. citer la cikit pasal IMPIANA2...

Anonymous said...

Siapalah Anonymous ni?

Nanti emel-lah pada KakAin atau tinggal komen dengan nama.

Nak tahu tak Impiana tu KakAin dapat idea dari mana? Tak semua penulis dapat idea dari tempat yang KakAin dapat ni.. IMPIANA 2 akan lebih menarik InshaAllah.

ws
Syaizul

Anonymous said...

kak ain...
ada novel impiana2 ke??
bila novel tu nak dipasarkan??

Anonymous said...

yaya sebenarnya nak hp NOKIA 5700,tapi last2 dapat SonyEricsson Z610i.walaupun sedih,tetap gembira sebab dapat hp baru!:)

Anonymous said...

kak ain ape kate kalo kak ain wat novel yg berkisahkan...jatuh hati kt dak laki yg ensem tapi perangai punyer la hampeh...saya cume bagi cadangngan jer.....

Anonymous said...

kak ain,watlah buku yg b'tajuk aku mahu kaya.......
saye cume cadangkan jer..
kalu kak ain x stuju x per..
saye btul2 x kisah..^_^

Anonymous said...

yaya.kawaii,
bersyukurlah tu dapat SonyEricsson Z610i. Saya dapat Nokia 110i je. Tp x kesah asl boleh sms n telefon sudah.. lg 1,klu ade hp mahal2 tp x de kredit pown x gne jgak...Oleh itu, bersyukurlah dengan apa yg anda ada....

Anonymous said...

salam kak ain..
apa kata kak ain tulis cerita tentang Aku Mahu SPM yg menceritakan tentang Widya , Hana Huda , Edrina , Umi & Nita yang nak SPM..
sbb sebelum ni kan dorang fom 4..
jalan cerita pula , kak ain tulis lah pasal macam mana mereka susah payah mengulangkaji pelajaran..
smbil-smbil tu pula aa konflik yg melanda..
fatin cuma cadangkan je..

Anonymous said...

kak ain..
yg tajuk tu sebenarnya..
Aku Mahu Cemerlang SPM..
ubah sket...

Anonymous said...

Salam kak ain,

Mana kak ain dapat idea cerita impiana..haha
tiba-tiba jer sara buka entri lama-lama ni walaupun dah pernah buka..
Yang bagi komen dekat atas ni cik abang kan ?? hehe..

aku mahu ke oversea .. itulah kemahuan sara...
aku mahu jadi anak solehah ...
aku mahu kaya ...
aku mahu keluarga bahagia

ni semua kemahuan sara... ak taulah sesuai dijadikan buku ke tidak.hehe..
bye.
wasalam,

~Sara Imanina 2008 ~

Anonymous said...

idea

aku mahu berjaya

aku mahu kaya

aku mahu jadi pandai

Auni ^^ said...

salam kak ain..

auni dah bace buku impiana 1 and 2.. skarang tengah tggu impiana 3
ade x?
hehe...bile kak ain nk keluar buku baru?xsaba nk beli..

turbo said...

Salam kak ain.

saya sebenarnya tak banyak mahu itu atau ini. sebagai contoh, saya sekarang tidak memerlukan sangat benda-benda seperti HP, Laptop atau sebagainya.

sekarang apa yang saya terlebih mahu ialah untuk mengetahui cara seseorang itu menyusun sesebuah ayat menjadi sebuah ayat yang sempurna mengikut jalan cerita yang ingin disampaikan. kdg2 saya cemburu apabila membaca setiap buku cerita yang ditulis oleh penulis(tidak kiralah dari Malaysia atau luar negara.)

sekarang pula org terdekat yg saya cemburu setiap kali membaca bahan penulisannya adalah kakak kembar saya sendiri. acap kali juga saya cuba mengekori langkahnya dalam cubaan membuat cerpen pendek. namun hanya 2 atau 3 sahaja yang menjadi. yang selebihnya sudah dicampak masuk dlm recycle bin.kdg2 saya fikir saya tiada bakat dalam bidang penulisan ttpi saya cuba juga utk menulis, kalau tidak untuk suka2, saya mahu ia dapat membantu saya dalam SPM yang akan saya ambil hujung thn ini. kerap kali juga saya ditegur oleh guru bahasa melayu saya kerana susunan ayat dan bahasa saya yg berterabur walaupun saya punya idea yang bernas.

saya tidak minta banyak, tetapi saya harap kak ain boleh membantu saya serba sedikit dalam memberi tips dlm penulisan dan cara penyusunan ayat.kalau kak ain tidak dpt membantu pn x mngapa. ini sekadar mahu meluahkan perasaan sahaja tntg apa kemahuan saya.:)

wslm

Anonymous said...

hai kak ain. KEMAHUAN SAYA IALAH,,SAYA TERINGIN SANGAT MENJADI PENGARANG BUKU MACAM KAK aIN.sAYA DAH PUN KARANG BEBERAPA BUKU TETAPI taklah best macam kak ain punya.KEDUA, SAYA INGIN menjadi penovel terkenal dan nak handphone berkamera.Maklumlah umur 12 tahun macam saya ni ,ibu bapa takut nak bagi handphone yang berkamera,takut tangkap gambar yang tak senonoh.iu je kot.Apapun, saya mahu itu,dan saya pun mahu ini.

Anonymous said...

kak ain da siap x buku impiana 3??
i think i'm the only non-malay fan

ash,taiping

naj said...

Kak ain best la cerita IMPIANA I/II penuh ngan misteri tak sabar nak tunggu yang ke-III.

Anonymous said...

kak ain bila nak keluarkan buku yg baru2 lagi?saya dah x sabar nak beli&baca!

Anonymous said...

Assalamualaikum kepada kak ain dan sesiapa yang membaca,
Saye minat sangat dengan buku yg bertajuk aku mahu....
Ape kate kak ain buat novel aku mahu kaya.... saya teringin sangat nak jadi orang kaya.. saya nak beli mcm-mcm kat dunia ni...
sebenarnya saya teringin nak menulis tetapi apa kan daya.. nanti kalau saya tulis x de yg sudi membaca sebab saya ni bknlah seorang penulis seperti kak ain...
Sebab itulah saya teringin sangat nak kak ain tuliskan cerita tentang aku mahu kaya...

shira said...

kak ain kenape x wat buku aku mahu bergaya?????????????kalau kak ain wat mesti best cite dier....ngeh3

Anonymous said...

k.ain,kenapa tetibe otak saya ader idea. apekater k.ain wat novel

aku mahu cun?
hehe,gurau je

Anonymous said...

hai kak ain!sy cadangkan kak ain wat buku berjudul aku mahu kahwin or aku mahu pakwe....hehe..hrp2 kak ain dpt pertimbangkan..daaa

siti zarina said...

hai kak ain!sye cadangkn agar kak ain bt buku berjudul aku mahu pakwe or aku mahu couple....haha...hope kak ain pertimbangkan cadangan sy tu..

Anonymous said...

kak ain...

my cadangan is..
=aku mahu dia

=aku mahu.....

=aku mahu semuanya.

haha..^^
adangan jewppp...

Anonymous said...

ermmm....sy dania teringin sangat nak tengok kak ain tuliskan novel i want fabulous...or i want perfect! hehehe

Anonymous said...

hai!

saya nak buat


:Aku mahu glamour

:Aku mahu buat biskut raya


tu jer


salam lebaran,
farahani

Sh9Sh9 said...

Shasha cdgnkan kak Ain wuat citer Aku Mahu Cinta lak k0t c0z pasti laku..erm, nti akak selit2knlah tips sket..x pun, ltk mantera2 sket..hik2!
cayunk kak ain manyak2!
muacks kak ain yg santek!
@_@

Anonymous said...

ape kate kak ain wat buku
... aku mahu bahagia ...
pasal sorang budak yang merasa diri die dipinggirkan oleh family die or die xde mama or papa
x pown
... aku mahu bebas ...
psal sorang budak yg hidup die asyik dkongkong oleh mak bapak die
camne, klau x se2ju pown xpe....

Anonymous said...

kak ain.saya ni peminat fanatik kak ain.tolongla antar emel kat saya.sitinormaisaraamad@yahoo.com.my

Anonymous said...

hye kak ain!!! saya cadangkan kak ain wat tajuk aku mahu bf.. haha.. saya cuma bg cadangan..

Batrisyia said...

Kak Ain..

Kak Ain buat la novel bertajuk,

"Aku Mahu jadi Juliet"
x pun,
"Aku Mahu Cinta"

Yg mencadangkan,
Batrisyia

Anonymous said...

erm..
sebenarnye sye ni bermain sukan skuasy..sye mule bermain dri drjh due.skarang sye dh drjh empat.itu bermakna dh dua thon sye bermain..
tp selepas ayh sye mmbelikan sye raket skuasy yg baru,sye rase mcm sye x biase mggunakannya..
jd prnh satu hari tu,sye menyatakan hasrat yg sdh lama sye pendam iaitu mmbeli raket bru.tetapi ayh sye x mhu belikan kerana sdh mmbeli yg bru setahun yg lalu..
jd smpai skarang sye amat mengidam-idamkan raket skuasy sye yg baru.
tpi walaubagaimanapun,sye akan mencuba sedaya upaya untuk berdoa kpd tuhan supaya hasrat sye akan tercapai.
tp xpelah prkara tu dh lama berlaku
walaupun ayh x dpt belikan raket bru,sye ttp syg ayh..

Anonymous said...

saya follow suma novel2 akk.

sy paling suka koleksi aku mahu dan impiana 1 dan 2.

bile akk nak terbitkan impiana 3?

tak sabar nak baca.

hopefully it is happy ending.

=)

Anonymous said...

hai kak ain!

saya nak tya mane akk dapat idea buat siri aku mahu dan impiana?
dan,adakah semua tempat dalam novel tu wujud?atau rekaan semata-mata?
contoh:smk sri bangsar.

saya nak cadangkan kak ain buat aku mahu cinta.masukkan sekali tip2 cinta.mungkin lebih seronok.sebab novel mcm itulah yangh remaja2 seperti kami mahukan.

harap dipertimbangkan.

Anonymous said...

Salam Kak Ain,

Macam mana kalau Kak Ain buat buku tajuk...Aku Mahu Cinta.
Pasal Widya dan Mr.lobaklobak jumpa kembali di universtity.
atau kak ain buat dulu Aku Mahu Cemerlang SPM baru buat Aku Mahu Cinta...ada dalam post itu,fatin yang cadangkan dan saya sokong.hahaha^^^

Anonymous said...

salam kak ain,

kak ain tahu tak,saya teringin sangat nak jadi ahli sihir yang terhebat di dunia.boleh buat magik yang hebat.=>

salam ceria
-siti-

Anonymous said...

salam kak ain,
saya ada beberapa cadangan saya pun tidak tahu bagaimana saya boleh mendapat idea:
cadangan pertama saya, Aku mahu berbelanja. Ia menggesahkan ahli The Wannabbabes berjaya ke New York, malangnya duit telah disekat olah ibu bapa kecuali Fasha, Namun begitu, Fasha menjadi sangat pentingkan diri. Dia hanya berlanja rakannyya untuk makan sahaja.
Cadangan kedua pula Aku mahu Buku novel. Ia mengesahkann, Farah dan Ina ingin membaca buku novel namun, dihalang oleh ibu bapa keran risau mat pelajarannya merosot.Setelah merayu pada orang tuanya, Mereka membaca hingga terleka. Danakhirnya matapelajaran mereka merosot.
Cadanngan ketiga, Aku Mahu Berubah, ia mengesahkan tentang Fasha yang ingin berubah, namun masalah peribadinya yang memaksa dia supaya tidak berubah.
Cadanga keempat pula Aku mahu belajar. Kisah Edrina dan rakannya sedang membaca, namun dihalang oleh kumpulan The Cute babes yang cemburu dngan Edrina dan rakannya kerana popular dikalangan guru.

Shahira~Shasha said...

kak ain saya ada cadangan nie...
cadangan pertama ialah kak ain menghasilkan karya AKU MAHU DIA mengisahkan kumpulan THE WANNABABES yang tergila-gilakan seorang lelaki yang baru sahaja berpindah dari German ke Sri Bangsar kerana mahu tinggal bersama neneknya di Malaysia. The Wannababes sanggup membelikan barangan Levi's, Dockers,Giordano,Boss dan lain2 lagi.Beli perfume Hugo, Calvin Klein,Davidoff,Issey Miyaki dan banyak lagi. saya tahu nama ni sebab ayah saya banyak koleksi perfumes, hehehe..

Shahira~Shasha said...

kak ain ini sambungan dari cerita diatas....
the wannababes belikan barang tu semua sehingga lelaki itu menggelar mereka "perempuan bodoh"
lelaki itu dipelawa oleh Fahrin ketua The Macho Group untuk masuk group diorang....

SEKIAN TERIMA KSIH...
ITU SAHAJA

Shahira~Shasha said...

aku mahu lipglass pink colour dari MAC walau dah ada tapi nak lagi..

F said...

assalmualaikum kak ain

btol apa y kak ain ckpkan tu
semua jenis manusia nk mcm2
kalau saya saya nk

-Aku mahu berjaya
-Aku mahu kaya
-Aku mahu pandai
-Aku mahu ais krim yang banyak
dan mcm2 lagi

Anwar said...

hai kak ain..saya cdgkn kak ain buat cite>Aku Mahu Jadi Model< pasal seorg perempuan yg nak sgt jadi model..Pastu satu hari, dia pergi ke temu duga untuk jadi model sebuah rangkaian fesyen dan dia berjaya..kmudian, dia mnjadi popular di smk sri bangsar..kak ain msukkn la konfik2 lain macam, bila dia popular je, semua lelaki nak kat dia..semua perempuan pula cemburu..klau kak ain nak, boleh jg msukkan konflik pshbtan..cntohnya, kwn baik dia sndri pun cemburu bila dia slalu dpt lebih prhatian..

Anwar said...

hai kak ain..sy ade lg satu idea ni..hrp kak ain sudi mmbaca..kak ain buat la cerita pasal lelaki pula..asyik perempuan je..cdgan saya:cite pasal seorang bdk lelaki yg geek..pastu masa cuti sekolah, dia telah menukar penampilannya..setelah bertahun-tahun memakai pndakap gigi, giginya mnjadi cantik dan tsusun selepas dtangglkn pndakap ggi..cermin matanya yg tebal dgantikan dengan kanta lengkap biru..(hitam pn boleh la..)..rmbut yg krinting diluruskn..hidupnye mula berubah pada hari prtama psekolahannya pd thn yg baru..dia mula digilai dn lelaki2 yg sudah sedia popular jg brminat nak bkawan dgnnya..konflik, dia nak kwn lg dgn kwn dia yg lama tp kwn2 dia yg baru(yg popular0 kata x pyh sbb diorang x cool..>bg sesiapa yg da bce, thanx k sbb sudi bce..:))

Anwar said...

kak ain, ade lg satu la..haha..ape kata kak ain buat cite pasal seorang bdk yg mnghadapi dilema pasal mak dan ayahnya yg nak bercerai..dia pula anak tunggal..jd mak dan ayahnya berebutkan dia..macam2 cara diorang buat untuk ambil hati dia..mulanya, dia suka(siapa yg x ske dpt prhtian dan hadiah kn..)..tp dia mula x tau mana satu yg dia nk pilih..dua2 dia syg..

Unknown said...

assalamualaikum kak ain...ini ade beberapa cadangan dari syaza...harap kak ain pertimbangkan..

a)Aku Mahu Bertaubat(mengisahkan ahli wanababes yang ingin bertaubat setelah pulang dari kampung new york..)

b)Aku Mahu Pandai Masak(siapa sangka ahli wannababes pandai masak setanding chef.Wan)

c)Aku Mahu Jadi Pilot(kini Diana ingin menjadi pilot...kak ain bolehlah kisahkan Diana yang belajar bersungguh-sungguh..ataupun kak ain pilih character lain.)

d)Aku Mahu Kasih Sayang Ibu(Nana yang ingin kasih sayang ibunya...dan kini kakaknya dipinggirkan!)

Itu sahaja yang dapat saya cadangkan..diharap kak ain cuba pertimbangkan..terima kasih..
-syaza-

zurah said...

hai kak ain..buku aku mahu teman tapi mesra tu mmng best sngat.. nie msti kak ain da tman tapi msra kan ???

kak ain buat le citer yg ada kaitan ngan muzik plak.. sya cdangkan kak ain buat citer..
*aku mahu dunia indie
hehe..arap kak ain prtmbangkan..

apple V said...

hai kak ain..
bila kak ain nak keluarkan buku aku mahu lagi???????

Ungku Syaza said...

kak ain nnti lg poskan impiana 3 saya tak sabar nak baca buku tu...
saya dah carik buku kat semua kedai buku di johor bahru tapi tak de pun............

Affan Ruslan said...

kak ain,saya ni umur 12 thn nak amik upsr.dkt sekolah saya ni ada mamat korea baru msk sekolah ni.saya rasa saya dah suka mamat ni.so,saya cadangkan kak ain buat cerita psl bdk2 12 thn yg teringin sgt bercinta monyet.ini berdasarkan kehidupan sekolah saya.kak ain buat cite psl bdk ppuan yg tergila-gilakan mamat korea ni.aku mahu mamat korea....

Hanna Arinah said...

kak ain, bleh x kalo kak ain wat buku aku mahu teman? citelh pasal sowang budek ni....... dia x der kawan tapi dia sempurna.... bleh?

Faragh Adilah said...

kak ain..

BUKU AKU MAHU POPULAR ade lah yg terbest..

second:AKU MAHU SAIZ S!!

best giler..

kuar kan lah berbagai cite aku mahu lgi yerk:)

love u KAK AIN

-dila<3-

Faragh Adilah said...

kak ain..

i have an idea(hoping)

pe kte kak ain buat novel yg betajuk:

aku mahu cantik

cite ni psl sarah yg kureng cntik ttpi pndai yg sering di buli oleh ahil wannabes:)

soo...die nk jdi cntk but always ade penghalangnye...

(memandai jer)

men2 je lah..

nwy

hope aku mahu bergaye best:))

Hina said...

Hai kak ain...

Saya ada idea gila-gila(tak terlampau gila.) Saya cadangkan tajuk aku mahu semuanya...

Kisahnay begini, seorang remaja perempuan yang angkuh dan kaya menggunakan barang orang lain tanpa kebenaran dan mengganggapnya semua barang itu milik nya.

Cerita dan tajunya kak ain boleh ubahkan. Saya hanya berikan cadangan.

wassalam

Muhammad bin Muslimin said...

assalamualaikum kak ain...

saya pun kadang begitu juge... nak itu.. nak ni... tapi saya tak fikir apa masalah saya skarang... saya nak juge nak beli hp yang ada bluetooth tapi saya fikir pasal susah ibu bapa saya.. lagi2 dengan kawan saya yang suka mengejek saya kunolah, ketingallan zamanlah sebab saya ade hp yang sikit nak "outdated" da....... macam ne nak selesaikan masalah 2?

iman the cutie~ said...

salam
kak ain

bile impiana 3,rahsia mata linda dgn aku mahu bergaya nk kluar???

siti fatihah mohd ali said...

apa kata kak ain buat Aku Mahu Suami Yang Perfect?

miss pen said...

Mira mencadangkan Kak Ain buat cerita Aku Mahu Best Friend Baru
hehehe...

Saranghae Him said...

dulu saya x brapa minat novel.. tpi sjak saya bca novel Aku Mahu Ke New York 2.. saya rsa mcam seronok plak bca novel... buku2 novel kak ain ni best la.. nnti email la kat saya klu ada pesta buku...
jasminizzaty@yahoo.com.my

aKu fIz said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

assalamualaikum kak Ain ^_^
kalau boleh, saya naaaaaaaaaaakk
sangat beli semua buku kak Ain.Tapi kena beli satu-satu jelah sekarang.Satu lagi, saya nak sangat cuti sekolah sekarang ni(13 Jun 2010) ada banyaaaaaaaaaaak lagi hari.Huh, melampau sungguh!
Bagi saya, buku kak Ain memang best dan seronok! (tak tipu,tak bohong!)

lorh !_! haha!!! said...

assalamualaikum kak ain...
saye ni salah seorang daripada peminat akak.buku-buku kak ain dah banyak saye bace.so,saye nak mintak kak ain datang ke sekolah saye di SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN SEKSYEN 7,SHAH ALAM,SELANGOR.boleh tak kak ain?sebenarnye,saye dah lame teringin nak berjumpe dengan kak ain..so,saye harap kak ain dapat la datang ke sekolah saye ni..

from:Siti Nur Amirah Bt. Razali.

amier said...

Kak Ain saya Ade idea ,

1) Aku mahu Raja Dalam Hati

kalau kAK AIn c0nfirm .
cntact saya .
meeya63455@gmail.com

saya ada banyak idea ni !

Unknown said...

Saya nak sangat buku Impiana III.
Mase pesta buku, saya tak beli sebab tak minat.Saya haaarap sangat dapat beli cepat!

Aliah said...
This comment has been removed by the author.
Aliah said...
This comment has been removed by the author.
Raihan said...

Hai, kak ain. Saye minat sa...ngat dgn buku2 kak ain. Kak ain tu x, pd pendapat saye, kak ain merupakn novelis yg paling cute.(saye ckp dgn jujur ni. no play2). Kak ain, x silap saye, kak ain ade buku baru yg b'tajuk nasyid vs koir. dh siap? Kalo dah siap, kak ain emel saye. jadikn saye org pertama yg m'beli buku 2.

Story of my life!!!! said...

Salam Kak Ain..

Sejujurnya, saya suka sangat dengan buku impiana 3. Best gila!!!(romantik juga!)Kak Ain buat lah lagi buku yang lebih menarik.

Oh ya! Sebernaya, Saya cuma hendak jadi macam Kak Ain..Menjadi seorang penulis novel yang terkenal. tapi, saya tak ada idea nak tulis macam mana. Nak mula pun tak tahu. Kal Ain tolonglah lah bagi tip nak tulis novel. Please....

Ini sahajalah yang saya mahu katakan kepada Kak Ain. Kak Ain jangan lupa balas tau!(Ingat ya! tak jawab salam dosa!)

Assalamualaikum.....

Story of my life!!!! said...

Oh ya! lupa nak cakap.. Saya ni Jazlina! ingat tau nama saya! hehehe...

fatin shaheera said...

saya nak prgi mekah!
nk bli umah untk parents n saya sndri...
ada syarikat sndri,kreta inspira atau bmw,hehehe,,

jauh tol angan2 saya,hehehe

AkU La Weyh...zATI said...

NURIZZATI SAID....
best-best>...

Afi said...

Hi Kak Ain :) Saya sebenarnya nak sangat jadi seorang jutawan internet macam Irfan Khairiri dalam novel bersiri Jutawan Gedik.
Tapi minat saya lebih pada grafik. Ayah saya selalu sokong saya supaya saya dapat buat duit dari Internet, dan sebarkannya kerjaya saya secara meluas, kawan-kawan saya pun ada juga yang ingin saya membuatkan grafik untuk blog mereka.
Saya gembira sangat, tapi hajat tu tak tercapai lagi, sebab saya sekarang ni tengah sibuk dengan PMR :) Saya harap Kak Ain dapat masukkan impian saya ni pada novel Kak Ain yang akan datang :D

Nur Hazwani said...

Kalau bole, Aku Mahu Jadi Perfect!
The perfect among the perfect!

P.S. I like that motto! ;)

sarah said...

slm kak ain saya teringin nk jdi mcm kak ain tp kak ain slalu x bls saya punya komen mcm mner ni tlong larr kak ain bls PLESE......

sarah said...

assalamu'alaikum,kak ain syer dh lmer teringin nk jumpa kak ain xpernah sya chat ngan kak ain please kak ain tolong bls ni

hot said...

hi k.ain...
klu saye diberi peluang tuk memilih 3 benda...benda pertama yang saya nak ialah kecantikan(fizikal & rohani)...saya nak kulit saya putih cam korea..so saya beli macam-macam krim,toner dan pembersih tuk cerahkan kulit...yang kedua ialah kepandaian...saye teringin nak dapat no.1 sentiase apabila berada dalam kelas..tapi saye x berpeluang tuk dapatkan no.1....yang ketiga ialah kekayaan...saye nak jadi kaya macam the wannababes...disukai ramai,hot dan bergaya..

aWiNbLoGgEr.... said...

AKU MAHU SUPERBIBIK adalah novel yg paling best yg pernah saya baca ....

BudakEcikk said...

salam kak ain ..

betul itu . setiap manusia ada kemahuan dan kehendak. itu lah fitrah manusia . macam tu juga dengan saya .

saya mahu mencatikkan blog saya .
blog saya biasa-biasa je ..
jadi, saya mahu mencantikkan blog saya kerana memang hobi saya ialah mencantikkan blog ! saya jealous tengok kengkawan saya punya blog. jadi, saya minta tunjuk ajar sesiapa di sini yang tahu menghias blog .

nurin chelsea said...

saya rasa banyak banyak buku kak ain tulis yang paling best aku mahu popular

Anonymous said...

assalamualaikum,Kak AinMaisarah..nama saya,NUR ATHIRAH ROSHAIZI...saya suka semua buku kak Ain...apakata Kak AinMaisarah buat buku bertajuk 'AKU MAHU INSAF' yang mengisahkan tentang The Great The Wannababes menjadi baik tetapi tetap stylish...mereka telah berubah dari segi tutur kata(tiada lagi mulut laser),mereka tidak membuli lagi...itu sahaja cadangan saya...saya ingin menjadi novelis terkenal dan tersohor seperti Kak AinMaisarah...saya juga meminati Dato' A.Samad Said...novel pertama yang saya baca adalah buku yang mengisahkan tentang Dato' A.Samad Said...yang bertajuk ' S UNTUK ....'yang ditulis sepenuhnya oleh Kak Ida Munira....saya juga meminati karya2 Kak Ney Joehan...saya ada satu idea tapi itu pun kalau Kak Ain nak...saya cadangkan Kak AinMaisarah bergabung dan berganding bahu menulis novel bersama Kak Ney Joehan..beliau teringin menulis bersama Kak AinMaisarah...buku Kak Ney Joehan boleh tahan juga...saya suka buku 'MANIK MERAH JAMBU','RENDA LABUCI BIRU' dan terbaharu dipasarkan 'MENCARI SOFEA JANE'...buku beliau juga bersambung-sambung...idea beliau seperti Kak AinMaisarah...sampai di sini sahaja coretan buat Kak AinMaisarah daripada saya...

syaf EYQA said...

salam kak ain,

antara semua buku yg kak ain tulis, saya rasa buku AKU MAHU POPULAR yg paling best.

apabila saya baca tentang kumpulan THE WANNABABES, saya rasa seperti kumpulan saya di sekolah rendah dahulu... nama kumpulan saya THE UNKNOWN 13. wktu rht je, kumpulan saya selalu kena kacau dgn kumpulan lelaki. tetapi wktu sekolah menengah rasa lain coz ade yg x sama skolah dah. tapi, kitorang selalu jumpa every weekend.. hehe
ape yg membezakan kumpulan THE WANNABABES dgn kumpulan saya adalah ahlinya.. kumpulan THE WANNABABES ade 7 org manakala kumpulan saya(THE UNKNOWN 13) ade 13 org.. kitorang tidaklah gedik sgt mcm THE WANNABABES... haha. jgn mrh ye kak ain... kalau kak ain nak tmbh kumpulan dlm novel kak ain, blhlh gune nama ini ye.. kalau kak ain nk tahu nama ahli-ahlinya, blh email saya..
nie email saya:isyafiqa96@yahoo.com

salam ikhlas dari peminat setia kak ain,
SYAFIQA

Fatin Nabila said...

hi kak ain , nama saya fatin ..umur saye 11. saye suke sangat bace buku kak ain .. sye cdangkan kak ain wat buku AKU MAHU MENJADI AHLI THE WANNABABES .. hehe .. sye cdangkan je .. klau wat betul-betul wat la nama fatin .. hehe .. gurau je ..

ANFD :) smileyy :- said...

hi kak ain macam mane nak dapatkan novel comel?????????????????....please balaslah

Unknown said...

hai kak ain..saya minat sangat dengan buku mr. right selebriti..saya harap sangat saya boleh baca buku kak ain bersiri mr. right yg lain2..dan saya juga berharap kak ain boleh kngsi cerita tentang diana yg bertemu dgn dani...mesti sweetkn??(itupon klu kak ain sudi, saya pasti yg saya akn membelinya)
klu kak ain dah terbitkan buku baru jgn lupa kongsikan nye yekk!!

Unknown said...

KAK SEMUA BUKU YG SAYA BACA SEMUANYA BEST .KENAPA CERITA KAK AIN DAH TAK KELUAR KAT BH?

Unknown said...

KAK SEMUA BUKU YG SAYA BACA SEMUANYA BEST .KENAPA CERITA KAK AIN DAH TAK KELUAR KAT BH?