18 March 2008

AinMaisarah di Selamat Pagi Malaysia RTM1

Assalamualaikum semua,

Kak Ain dalam perjalanan ke pejabat apabila menerima beberapa SMS daripada rakan dan saudara menyatakan Kak Ain sedang ke udara "LIVE" di RTM 1 jam 8.25 pagi tadi.

Sebenarnya ia adalah satu episod rakaman ruangan RESENSI di dalam Rancangan Selamat Pagi Malaysia. Aiseyman! Kak Ain pun tak sempat nak tengok.


Lepas daripada rakaman tersebut disiarkan, Kak Ain ada menerima beberapa emel menyatakan hasrat untuk membeli buku-buku Kak Ain, Alhamdullilah, murah rezeki.

Salah seorang adalah cikgu di sebuah sekolah di Singapura yang ingin memesan buku bagi perpustakaan sekolah tersebut.

Siapa yang dapat tengok rakaman tersebut angkat tangan dan bagi komen di
bawah. Rasa Kak Ain semua adik-adik sedang tekun belajar di dalam kelas. Betul tak?

Wasalam
AinMaisarah

32 comments:

sayalah! said...

salam akak! alaaahai. memang pun tengah belajar masa tuh. x aci tul. diorang siarkan masa yg x bagus. sepatutnye siaran tu macam nak tarik budak2. tapi sape la yg tgk, kecuali budak2 kecik yg taktau ape2 tuu, klu ade pun. hmm klu yg dewasa pulak, kurang la minatnye. rasa2nya klu siar time budak2 ramai,mesti sampai jenuh kak ain nak jawab emel/sms/call.
alaaa nak tgk! :'(

Anonymous said...

salam kak ain..nape la die siarkan pg2 mesti ramai x tengok...x suke suke...hemoh3

BalqisBasri (^^,)v said...

masa tu balqis tgh jogging....balqis sekolah sesi petang....ruginya tak tengok kak ain....saya pun nak tempah buku juga...nanti kak ain SIMPANKAN:-

AKU MAHU TEMAN TAPI MESRA
AKU MAHU BULI

saya doakan agar rezeki kak ain tidak pernah putus dan terus akan bertambah...insyaallah....

jgn lupe tau simpankan untuk balqis....harap kak ain ingat...
biar rezeki kak ain bertambah sebab balqis n adik2 kak ain yang lain dah berkempen nak beli buku kak ain....


SIMPAN BUKU BALQIS TAU....hehehehehe

ainin sofiya said...

ruginya!!!tapi mak saya sempat tengok.suara kak ain comel.ada saya tengok 1 video kak ain kat youtube ditemu ramah selama 2 minit.

farah~amira said...

Salam Kak Ain....
ala kak ain..nape dye siarkan mase org blaja kat skola?????
x bley bwat mase arie ahad atau sabtu ke???
nape la rtm nih???
mogok!!!!!
huhuhuhuhhuuhuhh....
ruginyer...

sayalah! said...
This comment has been removed by a blog administrator.
AinMaisarah said...

Salam semua,

Kak Ain rasa ada hikmahnya adik-adik tak dapat tengok RTM1 pagi tadi.

Itu maknanya semua orang mesti datang ke PWTC sewaktu Pesta Buku kalau nak jumpa dengan Kak Ain :D Barulah nampak secara LIVE.

Kepada adik hazira,
Link yang adik beri tadi ada virus. Kak Ain terpaksa delete komen terakhir adik.

Jumpa AinMaisarah di PWTC tanpa spek PRADA!

Anonymous said...

kak ain kite da tengok muke kak ain kat youtube...hehehe...comella...len betol dr yg kite bygkan...hehehe..

Anonymous said...

n suara kak ain comella...

Anonymous said...

salam kak ain...napa rtm1 siarkan waktu kami semua kat skool...ala..terlepaih nak tgk kak ain tanpa spek prada kak ain tu...ei..rugi2x

from:hanah

Anonymous said...

syukur dan tahniah buat kak Ain. Walaupun saya tak dapat menonton kerana belajar tetapi, nampaknya usaha kak ain selama ini benar-benar berbaloi dan murah rezeki. Apa2 pun, kami semua sentiasa di menyokong di belakang kak ain selain buah hati kak ain, 'cik abang'. hehehe...teruskan berjuangan...

Anonymous said...

hai kak ain...
kakak saye dpt tengok kak ain la...
jelez nyew
die kate muke kak ain lawa..
tp suare cam kartun...
saye nak tengok jugak!!!!!!!!!!!

kak ain.....
jauh sangat la PWTC tuh

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Haslina Arba said...

Salam. Pertama, Kak Has ingin mengucapkan tahniah kerana mengarang novel2 yg mengikut citarasa remaja hari ini.Bolehkah Ain deliver buku2 Ain melalui pos kepada Kak Has di Singapura? Semoga buku2 Ain akan mencetuskan minat membaca buku2 Melayu bagi anak2 akak yang lebih mengemari membaca buku2 Inggeris.

AinMaisarah said...

Salam semua,

iLa,
Suara Kak Ain macam kartun?
Hahahah! Itulah hakikatnya, suara Kak Ain memang kecik macam Chipmunk (ala-ala tupai tu)

Kak Has,
Terima kasih atas ucapan tahniah. Tentang pembelian buku secara terus dari AinMaisarah, mungkin Kak Has boleh e-mel secara lanjut di:

maisarah_ain@yahoo.com

InsyaAllah kita boleh berbincang panjang lebar di dalam e-mel ye.

Kepada adik-adik,
Terima kasih atas doa-doa itu. Tanpa adik-adik, tentu Kak Ain tak punya kekuatan menulis seperti ini.

Salam Sayang,
AinMaisarah

Nina said...

salam kak ain,

ala..saya tengah belajar dekat sekolah lah waktu tu.
hari ni baru je buka blog kak ain..

kak ain terus simpankan buku aku mahu teman tapi mesra untuk saya tau.bye..
semoga kak ain ceria selalu...

salam ceria,
~ Sara Imanina 2008 ~

Anonymous said...

salam k.ain

hampeh btoi la rtm tu..
x dpt tgk mke akk..

Nina said...

SALAM KAK AIN,

saya baru lepas tengok video rakaman temu ramah tu dekat youtube..

betullah, suara kak ain comel.hihihi

kak ain dah hantar ke belum ada apa dengan farah & fahrin...macam mana dengan novel comel lain2 ? kak ain balaslah emel saya ye..

salam ceria,
~ Sara Imanina 2008 ~

sayalah! said...

mintak maaf akak. lps komen, hzra da test blk bukak,tgk ok je. so x expect lak ade virus. sorry tau.

sayalah! said...

mintak maaf akak. lps komen, hzra da test blk bukak,tgk ok je. so x expect lak ade virus. sorry tau.

aqilah said...

salam kak ain,

rugi betol la x dpt tgk ,rtm pun satu bkn x tau kak ain bnyak peminat remaja yg masih skolah bkn nk buat ari sabtu ker ahad ker.:$

p\s:klu rtm buat sbtu ahad pon sy x leh tgk,sbb sy masih melingkar ats katil huhuhu

haziqah aisyah said...

salam akak..
argh!!
tidak!!!
saye rse waktu tu saye tgh tekun belajar...hehehe...
nape la wat wktu pagi..
x dpt la sye tgk..
sedihnyer.... :(

farah~amira said...

Salam Kak Ain yg sedang buzy mengedit aku mahu teman tapi mesra...
kAK Ain...saya nak booking satu senaskhah Aku Mahu Teman Tapi Mesra...
nanti kalaw dah siap cetak...bg taw la saya..jgn lupe pegi blog saya...tgglkan komen..

farah~amira said...

Handsome btul la Kak Ain...
mcm ayah saya tgh bg ucapan..
muke kak ain nerves...
tp, kak ain ttp kiut miut macam farah...btul x???

nurul hidayah roslan said...

hi.. kk ain...ala dayah x dapat tgk kk ain dalam tv ...:( tp x pe kk ain nanti kite jumpe PWTC okie...:)

Anonymous said...

Walaupun peminat2 kak ain tak dapat tengok muka kak ain,tapi novelnya tetap di hati mereka

Anonymous said...

kak ain naper buku sy x sampai lg.dh lama sy tunggu..kalau blh antar cpt sket.plzz

-fazlin-

sayalah! said...

salam akak. nak mintak tolong boleh?
nanti klu akak gi pjbt PTS kan, bley x akak tolong cek kan saya punya penyertaan utk aku mahu buli sampai ke x.
saya takut sgt klu x sampai.
tolong ehh..
pleaseeee :x


thanks sgt2!

ELLY said...

Salam Kak Ain Maisarah...

Alahaiiii.knp buat masa sekolah?RTM tu mmg mengong.hahaha.tp Elly dah tgk kat youtube.suara kak ain mmg comel!macam kartun.haha.mcm tu rupenye rupa kak ain.comel!tak seperti elly rasa..hahaha.oklah k ain,elly kene prg dulu.

MIRA said...

Kak Ain,masa tu saya kat bandung,indonesia.Saya x bleh tgk kak ain huhu...Tapi saya pernah tgk muka kak Ain sebenar tanpa spek prada..haha

MIRA said...

Saya dah tgk kat youtube..Huhu suara kak Ain mcm kartun chipmunks haha...anyway,nanti kat PWTC kasi hadiah kat saya ya sbb birthday saya dah dkat!!!hehhehe

whotherealmeLUVeaDi said...

salam kak ain....

kak ain, tau tak yang saya rasa kak ain tu cute?? (saya tak rasa kak ain tau) yang membuat kan kak ain lagi cute is kak ain nyer suara... suara kak ain mcm budak2... hehe..

salam ikhlas,
Nurhayati Nadhirah