25 February 2010

Five Before Seven. Brunei, here I come.

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Just a quick update.

Tika saat entri ini ditulis, Kak Ain sedang melakukan lima kerja serentak sebelum jam 7 pagi esok :

1) Kemas ubat-ubatan, syampu BA WANG (Kak Ain sudah memakai dua botol syampu ini dan menyukainya!) pencuci muka, segala barang mekap, berus gigi dan kawan baiknya iaitu Darlie untuk ke Sarawak dan Brunei.


2) Basuh baju untuk ke Sarawak dan Brunei (ya... memang baju yang mahu dipakai belum dibasuh dan secara automatiknya rumah Kak Ain bertukar jadi kedai dobi malam ini!) Kemudian tunggu baju kering. Lipat baju dan seterika apa yang perlu sebelum dikemaskan masuk ke dalam beg.


3) Membaca kembali manuskrip penuh Impiana III dan memastikan semua jalan cerita selari dengan novel terdahulu iaitu Impiana I dan II. Kak Ain perlu hantarkan manuskripnya malam ini juga =(


4) Pakai mask untuk memastikan mata panda Kak Ain yang tak cukup tidur sepanjang minggu kembali segar bugar macam mata kucing. Selepas itu perlu pakai pore pack di hidung!



5) Cari pasport yang hilang entah ke mana! (okey... sudah boleh bertenang sebab sudah jumpa pasportnya)

Haaa... inilah situasi yang Kak Ain hadapi sekarang. Rasa macam nak tergolek-golek selesaikan semua perkara dan tugasan. Esok pula penerbangan ke Miri pukul 7.00 pagi. Kak Ain perlu berada di lapangan terbang pukul 6.00 pagi. Ini bermakna Kak Ain mesti bertolak dari rumah pukul 5.00 pagi. Aduh! Awalnya dan Kak Ain sudah serta merta terasa stress tahap maksima!

Fuuuuuuuh.... bertenang. Tarik nafas. Hembus nafas. Fuuuuuuh..... Kak Ain memang tak boleh stress sangat, nanti tumbuh jerawat!

Oh! Kepada sesiapa yang belum tahu, sebenarnya Kak Ain dan Kak Yayah akan berada di Sarawak dan Brunei pada hujung minggu ini. Inilah dua aktiviti yang kami akan sertai.

Di Miri, Sarawak:

Tarikh: 26 Februari 2010 (Jumaat)

Masa: 12.00 pm - 2.00 pm

Tempat: POPULAR, Bintang Mega Mall, Miri Sarawak



Di Pesta Buku Antarabangsa, Brunei.

Tarikh: 27 dan 28 Februari 2010

Masa: 2.00 pm -4.00 pm

Tempat: Gerai Paul & Elizabeth, Brunei Indoor Stadium




Kak Ain harap dapat berjumpa dan bertemu muka dengan pembaca-pembaca novel remaja terbitan PTS. Jomlah, orang Miri dan Brunei. Jumpa AinMaisarah dan Farihah Iskandar!

Doakan kami selamat pergi dan balik ya! Jaga diri semua! =D

Salam Sayang,
AinMaisarah
p/s: InsyaAllah nanti Kak Ain ambil gambar banyak-banyak untuk dimasukkan ke dalam blog dan Facebook.

12 comments:

Ғαяαн Ħαиʋм said...

Assalammualaikum
kak ain...sya doakan kak ain ngan kak yayah selamat pulang dan selamat balik...=) Nnti kak ain masukkan gamba yer??hehe x saba nk tgok gamba..good luck Kak ain ngan Kak yayah...(>.<)
agar semua berjalan lancarr

Wassalamm...

Hasanah Najiihah said...

fuhh ! sian kak ain
bnyk nye kerja..
takut plak nk jadi novelis :D
hmm hasanah pun doakan kak ain selamat pergi dan selamat pulang
semoga pesta buku itu dpt berjalan dgn lancar !
kak ain kene kluar pkul 5..woo..
awlnya..x ngantuk ke?
haha..
bwk balik cenderamata dr brunei..ahaha
TIADA PAKSAAN..ayat kat facebook
hehehe...hmm cmne ngn tempahan buku2

deno said...

semoga kak ian gembira d sana... n... slamat pergi n balik.. amin..=)

✖Mizz Yasmin✖ said...

LOL!
Have a nice trip, Kak Ain!

JHaZKiTaRo said...

salam maulidur Rasul dari bumi Dublin, Ireland.. blog walking kejap.. rajin2, jemput laa singgah ke my blog, Aku Sebutir Pasir.. :)

nurul farhanah said...

sian kak ain...xpe2...meh saye tolong kak ain.....saya nak jadi superbibik kak ain!!!! haha=D macam aku mahu superbibik!!!!

fatihahORY (: said...

semoga semuanya berjalan lancar
amin~

Syaima' said...

jauh perjalanan
luas pemandangan

iffah said...

salam kak ain nie afifah nak tanye buku impiana tiga dah terbit ke belum.. sabab saye dah tak sabr nak bace tau... ha lagi satu nanti PWTC nie kak ain ade nukak gerai tak.. kalau ade nanti buku impiana 3 ade tak sebab nanti saye nak pergi gerai buku kak ain...

Natasha Amer said...

waaa...bumi sarawak...rindu sarawak..dlu stay sne..mesty pat jumpe kak ain kan kan kan? huhu...
xpe..skrg dh kt kl..nnty leh gi pesta buku kan?

eisya cute said...

kak ain, bila nk dtg ipoh...? dtg la ipoh.. sy nk jumpa kak ain n nk beli buku terbaru kak ain n nk minta tandatangan kak ain.. kak ain bls comment sy di facebook sy tau.. juz type nm sy : nur afrina batrisyia

Kiromie said...

kak ain...ble nk dtg melaka..satu hari nak juga jumpe kak ain..ok!