30 September 2009

Kisah 3 Syawal di Johor Bahru

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Oleh kerana sekarang ini semua orang masih dalam mood raya dan semua blog-blog bercerita tentang raya, Kak Ain pun mahu masukkan entri berkaitan raya lagi. Kita kenalah ikut perkembangan dan permintaan semasa kan? =D

Kak Ain sudah ceritakan kisah 1 Syawal ketika beraya di KL. Pada 3 Syawal, Kak Ain dan Cik Abang bertolak balik ke JB pula. Tentulah mahu berjumpa keluarga sebelah Kak Ain. Di JB, Kak Ain tak sempat nak beraya ke mana-mana. Rumah asyik diserbu dengan kedatangan saudara-mara jauh dekat.


Walaupun letih, tetapi Kak Ain seronok sangat bila melihat mak Kak Ain tersenyum gembira. Selalu di rumah cuma ada bibik dan adik Kak Ain yang menemaninya. Jadi bila ramai-ramai datang berkunjung dan bercerita, meriah rumah jadinya. Kedatangan saudara-mara jauh dekat yang sudi ke JB untuk menjenguk kami sekeluarga amatlah dihargai.

Oleh kerana itu juga, selama beberapa hari di JB, Kak Ain tak sempat langsung masukkan entri baru. Haaa... kalau nak tahu, Kak Ain sibuk di dapur. Sibuk main masak-masak, buat air, potong kek dan sediakan kuih-muih untuk tetamu dan keluarga yang datang beraya.

Kak Ain juga belum berkesempatan pergi berhari raya ke mana-mana. Baju raya masih tergantung elok dan belum dicemari! =D Rasanya baju raya hanya akan dirasmikan ketika melawat open house di KL nanti.

Inilah antara gambar kenangan saudara mara yang datang berhari raya di rumah mak Kak Ain di JB.


~Setelah berkurun lamanya tak pegang sudip di dapur, Kak Ain kembali memasak di hari raya. Tetapi masalahnya terkurang bajet pula. Apabila nasi tengahari sudah habis dan mihun goreng berada di paras bahaya, Cik Abang bergegas ke KFC berdekatan. Mujur KFC buka kedai 365 hari setahun!~


~Bergambar bersama sepupu-sepupu yang bernama Ain juga!~


~Bergambar beramai-ramai dengan semangat yang tinggi. Siap susun-susun kerusi!~


~Sila teka lengan siapa yang Kak Ain peluk tu?~

~Alamak! Gambar sepupu Kak Ain, Syahir hanya nampak separuh muka. Cik Abang pula tak ada kepala!~

Selain kehadiran saudara-mara, tahun ini raya Kak Ain juga lebih berseri kerana dimeriahkan dengan kehadiran seekor kucing raya!

=D

Begini kisahnya. Sewaktu Kak Ain di JB, ada seekor anak kucing yang terjatuh di longkang belakang rumah. Setelah diselamatkan, kakinya kotor lagi busuk. Mulut pula bising mengeoww meminta makan. Mana mak kucing tu pergi, Kak Ain pun tak tahu. Rasanya ini kes buang anak kucing belakang rumah. Memang tak bertanggungjawab!

Oleh kerana sekarang ini bulan Syawal bulan suci mulia, maka Kak Ain terasa bertanggungjawab melakukan projek penyucian kucing itu supaya dia turut dapat bergembira di hari raya. Tetapi nak menyucikan kucing kecil itu bukan perkara mudah. Mula-mula mesti umpan dengan makanan kegemaran yang tentu menambat hatinya.


~Seekor sardin cap ayam diambil secara sembunyi-sembunyi dari kabinet simpanan mak.~



~Ketika anak kucing sedang leka makan, cepat-cepat cekup lehernya!~



~Masukkan dalam baldi tinggi supaya kucing tak boleh melompat lari~



~Apabila sudah dapat gaya pegangan yang kukuh dan kucing tidak menggigit, bolehlah dikeluarkan dari baldi. Cucilah dengan syampu wangi. Jangan sesekali pandang muka minta kasihan si kucing yang tentu sekali mahu dilepaskan diri!~


~Selepas mandi, balut dengan kain dan keringkan badannya. Akhir sekali, jangan lupa taburkan bedak Dettol supaya terpelihara dari kuman H1N1~


~Hasil akhir penyucian.... WALLAH! Seekor kucing raya yang cantik lagi manja!~


Kak Ain memang betul-betul jatuh hati dengan anak kucing yang satu ini kerana belum apa-apa sudah menunjukkan ciri-ciri kucing yang setia. Sebaik sahaja dimandikan, anak kucing ini tak mahu turun dari pangku. Malah si kucing ini siap letak tangan comelnya di atas tangan Kak Ain! Auwwww..... =D Mungkin itu tanda terima kasih. Mungkin itu caranya nak bersalaman di hari raya Aidilfitri mulia!

Sebelum balik KL, Kak Ain sudah berpesan supaya anak kucing ini diberi makan Friskies yang Kak Ain belikan (sudah tak boleh ambil sardin dalam kabinet sebab mak Kak Ain bengang sangat bila tahu sardin simpanannya jadi mangsa!)

Nanti bila Kak Ain balik JB lagi, harapnya anak kucing raya ini ada lagi!

Okey... cerita raya Kak Ain sudah habis. Selepas ini InsyaAllah Kak Ain akan ceritakan perkembangan buku-buku terbaru yang sedang dalam proses penerbitan pula!

Salam Sayang,
AinMaisarah

29 comments:

pRiNcEsS yAnIe said...

Kampung Kak Ain di mana?? Saye di Skudai dan Pontian.

♥Nurul Aqilah Binti Suhaizam♥ said...

Salam Kak Ain,,

kucing tu jadi cantik.Berseri-seri lagi tu.Anggun dan menawan.hihi.

Kak Ain,

Salam Aidilfitri,Maaf zahir dan batin ya! <3

pRiNcEsS yAnIe said...

Kak Ain, nanti Kak Ain comment cerita pasal hari raya saya tau..

Ahmad Ibrahim said...

Comelnya kucing itu!
Yang comelnya adalah matanya!
Tengok!
Biru.. Wah! cantik kan?

Selamat Hari Raya, Kak Ain.

Ahmad Ibrahim said...

Comelnya kucing itu!
Yang comelnya adalah matanya!
Tengok!
Biru.. Wah! cantik kan?

Selamat Hari Raya, Kak Ain.

Ahmad Ibrahim said...

Comelnya kucing itu!
Yang comelnya adalah matanya!
Tengok!
Biru.. Wah! cantik kan?

Selamat Hari Raya, Kak Ain.

Fatihah Ory said...

wah, bestnya!
memang anak kucing tuh cute..

Nur Jannatul Husna said...

cutenye kitty tuh!!!
kalau mak kak ain x larat jaga nanti kasi sy je eh? hehe
tp org yg mndikan kucing tu pun comey gak.. huhuhu =)

alyiafarzana said...

Yang kak Ain pegang tangan tuh, Cik Abangkan?Ermm, kak AIn buat tutorial tentang menjaga kucin yer?Hahaha...;)
Comel sangat kucing tuh tapi kurus....Hihihihi:)

The Writer Of This Blog said...

sye tk rse kak ain sorg je yg jatoh aty dgn kucing tuh..
sye pon sme!

farihah said...

alahai comey sungguh kucing tu!
rajin ya kak ain nak mandikan kucing

riha berat tulang ngee~

p/s: lama kak ain tak buat entri baru. riha tertunggu-tunggu

DJ Farahani said...

HahaxD

Baiknyaa hati Kak Ain! :D
Sangat comell kucing ituu!Cute cutelahh !


Haaa Farah tauu!Cik Abangkan?Betul betul?:p

Meriah betuii raya Kak Ain tahun ni!:)

Batrisyia said...

Salam Kak Ain,

Comelnye kucing tu! Untung kucing tu.. dapat makan, kena mandi pulak tu! =D

Lengan yg Kak Ain peluk tu lengan Cik Abang, kan....=D Nampak baju petak2 tu........Hihi..

Hana_Fadz said...

betul tu...comel sgt kucing tu! tapi kak ain saja je~ time saya tak de kat putrajaya..time tu la kak ain dtg..dh 2 kali dh!..benci! nnti k.ain dtg gtau saya..boleh jmpa kak ain...

• Alya • said...

wahh Dettol femes laa lepas ni ;p

btw, tu tangan cik abang kannn :D

#Farah Hanum said...

Salam aidilfitri ;)..Hehehe comel nya kucing tuh comot pun comel tpi klu Gemok mcm Kwn ibu sya nyer kucing lagi comel...Mata dier mmg biru masa dier kecil bila besar mungkin berubah sbb sy pernah jaga kucing dri dia lahir mula2 mmg laa biru pastu tuka warna lain...Masatuh kak ain pgg tak AHHcumm! ker??kan kak ain alah..ngeee:P yg tgn misteri tuh semestinya tgn cik abg sbb nampk sangat tangn cik abg yg gebu tuh..hehehe(jgn ambil hati yer cik abg ngan kak ain)...lagi satu...kak ain dpt duit raya byk ker?hehehe (pnjgnya saya tulis)

Diyana said...

Salam Kak Ain,
Comelnya kucing tu.Kak Ain jadi penyelamat kucing pada hari raya.(He..hE..)~ ^_^

fengfk2008 said...

隔熱紙-汽車隔熱紙 大樓隔熱紙 3M隔熱紙
3M隔熱紙-大樓隔熱紙 隔熱紙 汽車隔熱紙
汽車隔熱紙-隔熱紙 大樓隔熱紙 3M隔熱紙
大樓隔熱紙-隔熱紙 汽車隔熱紙 3M隔熱紙
隔熱紙常識-隔熱紙 汽車隔熱紙 大樓隔熱紙 3M隔熱紙
隔熱紙常識-隔熱紙 汽車隔熱紙 大樓隔熱紙 3M隔熱紙

Fatihah Ory said...

Salam Kak Ain,

Terima kasih sebab bg sye Kad Raya
Sangat Happy!

ainaa , said...

kak ain ,
boleh tak tlg list kan buku2 kak ain dari yang first sampai lah yang terbaru ,
please.
saya baru saja minat baca buku2 ptsone ni

.a.n.n.a. said...

waaa,,sangat comel!!
waarna putih..
awwww,,
knape kak ain tal bwk balik.??
hihihiih,.

^aDiBaH sYaHZaNi^ said...

eeeiii comelnya kucing tu lepas mandi...comel sgt...!!!geram saya dibuatnya...

job said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,做愛,成人遊戲,免費成人影片,成人光碟

anamika said...

Done well. Really pleased with the quality of the details supplied. I hope that you keep up with the first-rate job accomplished.
Locksmith Garland TX
locksmith jupiter FL
Locksmith Saratoga CA
Locksmith San Jose
San Jose locksmith
Locksmith San Jose CA
San Jose locksmith
Locksmith San Jose
Locksmith Berwyn
Locksmith Berwyn
Locksmith Berwyn IL
Locksmith Berwyn
Locksmith Berwyn
Locksmith Berwyn
Berwyn Locksmith
Locksmith Berwyn
Locksmith Berwyn
Locksmith Berwyn
Locksmith Berwyn
Locksmith Berwyn IL
Locksmith Berwyn
Berwyn Locksmith
hialeah locksmiths
irvine locksmiths
locksmith plano tx
hialeah locksmiths
miami beach locksmith
locksmith plano tx
locksmith plano tx
miami beach locksmith
mesquite tx locksmith
miami beach locksmith
pembroke pines locksmith
<a href="http://lewis77shelton1.blog.friendster.com/2010/12/our-members-are-aware-the-our-clients-</a>

nikeshoesonline said...

So how is the Nike vapor soccer shoes changed? Visually. the new Vapor football boots have undergone the same new paint work as the Nike Mercurial Superfly boots and now feature the updated asymmetric, fluorescent.

abercrombiefitch said...

Thank you for your article to share with us, our online store Nike Outlets, have a good product Nike Air Max shoes, interested welcome to come in and see 2011 Cheap Nike Air Max Online Store, Hot products: Nike Air Griffey Max 1 Shoes. Best Nike Shoes .

NIKE most models said...

Ah good exciting content! Will always come to our attention. To bring you good news-works perfect! So how is the Nike Football Cleats cleatschanged? the original Nike Speed boot!New products Nike Mercurial Vapor Superfly for us.the new Vapor football boots have undergone the same new paint work as the nike mercurial vapor superfly III and now feature the Nike Football Boots updated asymmetric.

Ghd Australia said...

It is Nice.
Winter has come, hurriedly to choose a pair of comfortable shoes for your foot. In order to adapt to the needs of the broad masses, Ugg create both soft and fashionable snow boots.We have Ugg Boots Clearance cheap on sale.100% high quality, cheapest price.

nikeairmaxshoe said...

uggs clearance Stretch the bag a bit, and you may see the uniqueness of your sound of the leather, not a lot of, lest you damage the bag and you'll should pay out for it. Uggs Outlet If it even now contains the customer care card with its minimal of a few languages, attach to it, the higher. Typically it will begin with Italian followed by French, English, and Chinese ugg boots clearance.