26 May 2009

Buku PTS di Perpustakaan Sekolah Anda

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Hari ini Kak Ain berkesempatan menjenguk-jenguk ruangan perbincangan Kantin Sekolah Sri Bangsar di "Ruangan Perpustakaan Dan Buku".


Berikut adalah tajuk-tajuk perbincangan menarik di laman web Sekolah Sri Bangsar:


Apabila membaca perbincangan di situ, Kak Ain dapati rata-rata pelajar tidak berpuas hati dengan tajuk-tajuk buku yang terdapat di perpustakaan sekolah masing-masing. Ada yang memberitahu, tiada langsung buku-buku baru di perpustakaan. Ramai juga yang mengadu, tiada buku-buku menarik untuk dibaca.

Oleh itu, kali ini Kak Ain ingin membuat survei dan mengumpul data. Kak Ain meminta jasa baik para pengunjung yang masih bersekolah rendah dan menengah supaya memberikan respon ya!

Soalan surveinya:
 
1) Nama sekolah anda :
2) Buku PTS di perpustakaan : Ada / Tiada

Jika buku PTS ada di perpustakaan sekolah anda, Kak Ain nak minta tolong jawab lagi 2 soalan.

3) Berapa jumlah buku PTS di dalam perpustakaan tersebut? Kurang dari 10? Kurang dari 20?atau kurang dari 50?

4) Berapa pula buku AinMaisarah di perpustakaan tersebut? Kurang dari 10? Kurang dari 20? Kurang dari 50? 

Terima kasih kerana menjawab soalan survei AinMaisarah! =D

Salam Sayang,
AinMaisarah

59 comments:

wan-sabrina said...

Kak Ainmaisarah...skolah Seri Bangsar ni btol2 ade ke???
harap kak ainmaisarah jawab....

sabrina...

~fAtihAh oRy~ said...

1) Nama sekolah anda : SK Taman Universiti...

2) Buku PTS di perpustakaan : Tiada...

Tapi klau nk beli buku PTS sng sbb ade ank kakitangan PTS

Nadhirah said...

name skolah- seri bintang utara

buku pts di perpustakaan:

macam biskut..kejap ade kejap tkder..sebab laris..

n then buku kak ain maisahrah takder lansung dlam pss! :((

alyiafarzana said...

1) Nama sekolah anda :SMK PANCHOR
2) Buku PTS di perpustakaan : Ada
3) Berapa jumlah buku PTS di dalam perpustakaan tersebut? Kurang dari 10? Kurang dari 20?atau kurang dari 50?
Kurang dari 20.

4) Berapa pula buku AinMaisarah di perpustakaan tersebut? Kurang dari 10? Kurang dari 20? Kurang dari 50?
Langsung tiada.

Inilah jawapan saya.Saya pun tak setuju sebab perpustakaan dekat sekolah saya tak ada buku kak Ain langsung.Buku PTS itu pun sedikit sangat.=(

EzzAty96 said...

1)Nama sek:SMK Bandar Tenggara 2
2)Buku PTS di perpustakaan: Tiada.

nurul hidayah roslan said...

Salam kak ain,

Nama sekolah : Sekolah Kebangsaan
Jalan Tiga B.B.B.

Buku PTS Di Perpustakaan : Ada Tapi dah buruk sebab diorang tak pandai jaga!! Haissshhh =(

Bilangan Buku PTS : DAyah rase kurang dari 10! =) Memnag sikit sangat. Kadang-kadang dayah ade juga pujuk cikgu supaye beli lagi buku PTS sebab dekat skolah dayah memang ramai minat buku-buku PTS. Lagi-lagi buku Ainmaisarah! ceh! =D

Rasenye kalau buku kak ain ade lebih kurang 5 atau 6.

Wasalam,
~dayah~:P

Nani said...

Salam, Kak Ain..

1) Nama sekolah anda.
SMK Seri Nibong

2) Buku PTS di perpustakaan.
Ada.

3) Berapa jumlah buku PTS di dalam perpustakaan tersebut? Kurang dari 10? Kurang dari 20? Atau kurang dari 50?
Kurang dari 50.

4) Berapa pula buku AinMaisarah di perpustakaan tersebut? Kurang dari 10? Kurang dari 20? Kurang dari 50?
Tiada langsung.

atifanabila said...

Sekolah:Sekolah Menengah Kebangsaan Sik.
Buku PTS di perpustakaan:Tiada.

yati_viva said...

1)Nama sekolah:SK KOMPLEKS KLIA.

2)Buku PTS di sekolah:ada

3)Berape jumlah buku PTS di dalam perpustakaan tersebut:kurang dari 10.

4)Berapa pula buku AinMaisarah di perpustakaan tersebut:tiada langsung.

Daripada peminatmu:
Ain Nabilla bte Yahaya
(SK KOMPLEKS KLIA)....ey

yati_viva said...

1)Nama sekolah:SK KOMPLEKS KLIA.

2)Buku PTS di sekolah:ada

3)Berape jumlah buku PTS di dalam perpustakaan tersebut:kurang dari 10.

4)Berapa pula buku AinMaisarah di perpustakaan tersebut:tiada langsung.

Daripada peminatmu:
Ain Nabilla bte Yahaya
(SK KOMPLEKS KLIA)....ey

yati_viva said...

1)Nama sekolah:SK KOMPLEKS KLIA.

2)Buku PTS di sekolah:ada

3)Berape jumlah buku PTS di dalam perpustakaan tersebut:kurang dari 10.

4)Berapa pula buku AinMaisarah di perpustakaan tersebut:tiada langsung.

Daripada peminatmu:
Ain Nabilla bte Yahaya
(SK KOMPLEKS KLIA)....ey

alya fadzrin said...

1)nama sekolah:sekolah kebangsaan panji(kelantan)

2)buku PTS di perpustakaan:langsung tiada

.:+nabila+:. said...

nama sekolah...
SK Convent, Muar yang tercinte...


tak ada satu pun buku PTS ONE..
cdey2..

DJ Farahani said...

Salam Kak Ain,

Nama Sekolah:Sekolah Kebangsaan Jalan Tiga

Buku PTS di perpustakaan :Ada(Err..Tak tahulah..:(Sebab jarang ke perpustakaan )

Berapa pula buku AinMaisarah di perpustakaan tersebut? Kurang dari 10? Kurang dari 20? Kurang dari 50?


Tak tahu.:(Sebab,tengok,kawan2 pun beli daripada kedai buku jer..:(

Betul kata Hidayah Roslan,Farah pun sekolah sama dengan Dayah.Dialah PSS,Farah tak tahu.Mungkin ada,mungkin tak adaa..:D

Hehehe.Selamat bercuti Kak Ain!Harapnya KAK Ain sihat selalu!:)Sayang Kak Ain!

nurin roslan said...

nama sekolah:smk batu unjur.

buku pts :langsung tiada :(((

nisa said...

Nama sekolah anda : SMK Wangsa Melawati

Buku PTS di perpustakaan : Ada

Berapa jumlah buku PTS di dalam perpustakaan tersebut?
Kurang dari 10


Berapa pula buku AinMaisarah di perpustakaan tersebut?
Kurang dari 10

~RaIn 'n' StAr~ said...

nama sekolah: SMK Jln 3, Bangi
Buku PTS di perpustakaan: tiada

Wan Anis Hamizah said...

Salam..

1.Nama sekolah anda:SMK Bukit Jalil.
2.Buku PTS di perpustakaan:Tiada

Tapi,pelajar2 di skolah saya memang suka bace buku PTS..

MeZ said...

1)Nama Sekolah: SMK Kulim, Kedah
2)Buku PTS di Perpustakaan: Ada
3)bil buku: kurang dari 20
4) buku AIn Maisarah: Tiada...

Kalau Kak AIn Rajin...
KaK Ain dtg la ke sekolah MeZ...
Ramai gak peminat Kak AIn Kat sekolah MeZ...
(sebab MeZ yg promosikan buku Kak Ain) :p

~Ana Farhana~ said...

1)Nama Sekolah Anda:SK Pekan Jaya

2)Buku PTS Di Perpustakaan:Tiada


salam,

♥Ching Wei♥ said...

Hello Kak Ain.
1. Sekolah Menengah Kebangsaan (Perempuan) Bukit Kuda,Klang.
Sekolah saya tak ada pun satu buku PTS.
Kawan-kawan saya dah tanya guru perpustakaan.
Tak ada pun.
Itulah pasal sekolah punya perpustakaan tak best.

-ChingWei-

Hello Kitty said...

Nama sekolah anda:SK Taman Indahpura 1

Buku PTS di perpustakaan:Tiada walaupun sehelai muka surat pun...

eerapeace said...

Assalammualaikum.....
Nama sekolah:SMK Seri Serdang
Buku PTS:Langsung tiada

Ema said...

1)Nama sekolah:SMKATJ

2)Buku PTS di sekolah:ada

3)Berape jumlah buku PTS di dalam perpustakaan tersebut:kurang dari 50
(yg nie bnyk buku motivasi ngan criter..mungkin lebih 50 kot kak ain..x sempat nk bilang)

4)Berapa pula buku AinMaisarah di perpustakaan tersebut:tiada langsung.


p/s:buku pts mmg laku pinjm kt pustake..saper sempat jumpa dulu..die pinjm.kdg2 b'deret nk pinjm)

mimi said...

NAMA SEKOLAH:SEKOLAH KEBANGSAAN PEREMPUAN B LANGSUNGUKIT KUDA
BUKU PTS:TAK DE LANGSUNG
JUMLAH:ZEEEEEEEEERO

mimi said...

maksud mimi ialah sekolah kebangsaan perempuan bukit kuda
jumlah buku tak de langsung

Hana_Fadz said...

1) Nama sekolah :Sk Putrajaya
Presint 9(1)
2) Buku PTS di perpustakaan :
Tiada

yyyyyyeee!!! kak ain mmg btul mmg x menarik dan buku baru ade tapi x seronok...BOSAN !

FaraAlia FaLia said...

1) Nama sekolah anda : SMK Abd Jalil
2) Buku PTS di perpustakaan : Ada

3) Berapa jumlah buku PTS di dalam perpustakaan tersebut? Kurang dari 10? Kurang dari 20?atau kurang dari 50? : Rasa-rasanya kurang dari 50 kot..

4) Berapa pula buku AinMaisarah di perpustakaan tersebut? Kurang dari 10? Kurang dari 20? Kurang dari 50? : Tiada

buku PTS One ada kurang dari 10, pts lain kurang dari 50.. buku kak ain tak ada langsung..

sekian,
AliYa

fiefa said...

Jawapan bg survei yg diberi oleh KakAinMaisarah...

(1)Sek.Keb.Kuala.Pilah
(2)Tiada..
(3)Takde lngsg..
(4)Maaf ye KakAin,mmg xde lngsg buku PTS...

p/s:jgn cedey2..kt skola kite org ramai yg bace buku kak ain..:)

oReyLeu said...

nama sekolah:SMK Sultanah Bahiyah

Buku PTS di perpustakaan:Ada

Jumlah buku PTS:kurang 20

Buku AinMaisarah:Langsumg TIADA(tu yg tak best tu!)

Faeries said...

1) Nama sekolah anda : sk pelagat (terengganu)

2) Buku PTS di perpustakaan : Tiada...

~ n i s a ~ said...

1) Nama sekolah anda : sk tmn jasmin kjg sel.
2) Buku PTS di perpustakaan : Tiada

Jika buku PTS ada di perpustakaan sekolah anda, Kak Ain nak minta tolong jawab lagi 2 soalan.

3) Berapa jumlah buku PTS di dalam perpustakaan tersebut? Kurang dari 10? Kurang dari 20?atau kurang dari 50?

= 0

4) Berapa pula buku AinMaisarah di perpustakaan tersebut? Kurang dari 10? Kurang dari 20? Kurang dari 50?

= 0


p/s: ckgu pss syer kdekut nk bli bku2 k.ain n pts....

anahasanah said...

Sk Kiaramas,persiaran dutamas,kl
tak ada buku pts langsung....

Nik Nur Syahirah said...

salam kak ain...

Nama sekolah :SMK Agama Simpang Lima,Sungai Besar..

Buku PTS di perpustakaan :kurang 20...

Buku Kak Ain:kurang 10...

~saia♥dia♥kamu~ said...
This comment has been removed by the author.
~saia♥dia♥kamu~ said...

1)Nama sekolah : SK JALAN PASAR (1),KUALA LUMPUR

2)Buku PTS di perpustakaan : Tiada

Kak Ain sponsor lah...=)

we're mixie :D said...

1) Nama sekolah anda :sekolah rendah islam hidayah JB
2) Buku PTS di perpustakaan :Tiada

Jika buku PTS ada di perpustakaan sekolah anda, Kak Ain nak minta tolong jawab lagi 2 soalan.

3) Berapa jumlah buku PTS di dalam perpustakaan tersebut? Kurang dari 10? Kurang dari 20?atau kurang dari 50?
tiada langsung.

4) Berapa pula buku AinMaisarah di perpustakaan tersebut? Kurang dari 10? Kurang dari 20? Kurang dari 50?
kurang dari 1.

norqurratuaini mohd nor said...
This comment has been removed by the author.
norqurratuaini mohd nor said...

salam..

nama sekolah:samt kuala kubu bharu
buku pts:tiada

so..mmg boring sgt.msk pss pun xtau nak bace buku ape.

NorShafina@LuckyStar~say~ :D said...

1) Nama sekolah anda :smk bandar
baru s.long

2) Buku PTS di perpustakaan :
~tiada~HULK HULK sedih~sedih:<[

#harap~harap kak ain servei sekolah saya!!

#sekolah PSS saya boring sangat2

~SEKIAN DARIPADA SAYA
NOR SHAFINA...%THE LUCKY STAR%

TERIMA KASIH BANYAK2

NorShafina@LuckyStar~say~ :D said...

op lupa Wassalam...

Umm! @sif@ said...

1)Nama sekolah :SMK Bakar Arang
2)Buku PTS di perpustakaan :Tiada

aleegus said...

1)Nama sekolah: SK USJ 12

2)Buku PTS di perpustakaan: Tiada

Ramai yang tak nak masuk perpustakaan.........

aleegus said...

Nanti kak Ain Maisarah tolong servei sekolah saya sebab PSS saya boring sangat. Wassalam.

sya_syi said...

Nama sekolah: SMK Bandar Tasik Selatan
Buku PTS: Ada tapi dah buruk.. ada yang nak terkoyak..
Berapakah Jumlahnya:atas 50 buah
Buku kak Ain: dalam 20 buah kot.. tapi bila cari mesti tak ade.. sebab kak ain ramai peminat dekat sekolah ni.

nurul huda ibrahim said...

nama sekolah: sk bandar baru bangi jalan 2

buku PTS one kat sekolah:tiada
(saya tahu ia tiada sebab saya ni pustakawan)

kak ain nak hantar or saje tanye??

Nurul Izzah said...

1) Nama sekolah anda : Sekolah Kebangsaan Kebun Baharu

2) Buku PTS di perpustakaan : Ada

3) Berapa jumlah buku PTS di dalam perpustakaan tersebut? Kurang dari 10? Kurang dari 20?atau kurang dari 50? : Kurang dari 10.

4) Berapa pula buku AinMaisarah di perpustakaan tersebut? Kurang dari 10? Kurang dari 20? Kurang dari 50? : Tiada

Nurul Izzah said...
This comment has been removed by the author.
ain fatihah said...

nama sekolah anda:sekolah keb
angsaan kebun baharu
2)tiada



kak ain tlg dtg skul sayer

ain fatihah said...

sebenarnye saye tak tau ade ke tak..tapi saye skul sama ngan nurul izzah

siti fatimah said...

nama sekolah:SK Taman Sri Pulai

Buku PTS 1 di perpustakaan: I don't think so

saya dah jarang ke perpustakaan...
yela nak pegi waktu rehat mana boleh, kena jaga, saya kan pengawas...

Izzah said...

Nama sekolah anda:Sekolah Kebangsaan Jalan Empat

Buku PTS di perpustakaan:Ada

Berapa jumlah buku PTS di dalam perpustakaan tersebut? Kurang dari 10? Kurang dari 20?atau kurang dari 50?:Kurang dari 50

Berapa pula buku AinMaisarah di perpustakaan tersebut? Kurang dari 10? Kurang dari 20? Kurang dari 50?:Kurang dari 10

irdina said...

1)NAMA SEKOLAH ANDA : SEKOLAH KEBANGSAAN SEREMBAN 2B 2)BUKU PTS DI SEKOLAH : TIADA

Zafirah Husna said...

Nama Sekolah: Sekolah Kebangsaan Bandar Uda 2

Buku PTS : Tiada


Saya sudah minta cikgu tapi tak ada juga :(

prince and princess said...

nama sekolah: smk ade putra, masjid tanah melaka
buku PTS di perputakaan: ada
kurang dari 50 buah
kurang 20 buah

farah fiz athirah said...

salam kak ain ,

1-nama sekolah : SMK HILLCREST .

2-buku PTS di perpustakaan : ada.

3-anggaran jumlah buku PTS : dalam 30 buah ke bawah..

4-anggaran bku ain maisarah : kurang dari 20.

wassalam.. :)

azizahrahmah said...

1) Nama sekolah anda : Sekolah Rendah Agama Intergrasi Sungai Manggis
2) Buku PTS di perpustakaan : Ada

3) Kurang dari 50

4) Kurang dari 10

msarah01 said...

1) nama sekolah anda: sk puchong utama 1.
2) buku pts di perpustakaan: tiada.....

Bosan buku kat perpustakaan...

Meera J said...

Nama sekolah : SK TAMAN MELAWATI 2

Buku PTS di perpustakaan : TIADA :(

Ameera Juliyana ^_^