01 September 2008

AinMaisarah Mengucapkan Selamat Berbuka Puasa!

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.

Kak Ain nak ucapkan selamat berbuka kepada semua pengunjung Rumah Pink yang beragama Islam. Harapnya puasa hari pertama ini ditempuhi dengan penuh kesabaran.


Buka puasa nanti, jangan makan banyak-banyak! Nanti tak larat nak sujud solat Terawih pula! =D

Okey, Kak Ain nak tanya... hari ni semua buka puasa makan apa?

Salam Sayang,
AinMaisarah

25 comments:

AnGeL DeViLiA said...

Hari ini ima berbuka puasa ngan nasi berlaukkan ayam masak merah dgn sekeping roti nan..kak ain tahu tak..setiap hari dlm bulan puasa..wajib berbuka ngan roti nan..betul!!ima tk tipu!!hi..hi..

p/s:seronoknye dapat memberi komen yg pertama dlm entri ni..^_^

Nabilah23 said...

Hye kak ain,saye nabilah-fancy,n first time bg komen kat blog kak ain..hurm ari n saye bkak puase ngan nasi tomato,dgn kuih muih ckit..huhu,ar kalau nak tau td shamsul@bazaar ramadhan bwat lawatan d bazaar paya jaras,brdekatan bazaar tulah saye tggal..huhu

ala tomei said...

arini ala tomei makan banyak sgt
1.roti jon{dua bungkus}
2.rendang
3.n macam macam lg lah kak ain akak lah makan perr



p/s kak aderr dpt x mail dr saya x

imah ammran said...

sye sgt kenyang berbke puasa dgn bubur nasi buatan emak..

hehehehe ;DDD


Salam Kenyang;
IMAH

najwaamira said...

Hari ni Mira buka puasa dgn ikan keli,sambal udg..Kuih...
Kuih badak apa entah..

najwaamira said...

Ditambah lagi dgn telur puyuh!Sedap...

misz qiqin said...

k.ain,
sy buka puasa mkn nasi goreng ayam, kuih, kurma, mi goreng skit...

heheh... byk tak sy mkn?

;D

misz qiqin said...

ops! lupe nk bgtau..

air saya minum air tebu yang ltk ais... MMMG SEDAP SGT!

K.ain mkn apa utk buka puasa?

Anonymous said...

Salam Puasa Kak Ain,

hari ini mak saya masak soto tapi saya makan nasi dengan ayam masak merah.Pedas yang teramat ayam masak merah tu.Apa yang mak saya letak dalm tuh?

Salam Daripada saya,
Irah aka Zafirah

Anonymous said...

Salam...
Kak Ain ni Ann Nur...
Masih igt Ann...Ann yg kakak Ann sllu email dgn Kak Ain...
bukak puasa td Ann mkn mee hoon goreng..mama kita letak banyak fishball dgn fishcake.

kak ain ni email Ann : annnur96@yahoo.com...
harap kak ain & kawan2 rumah pink sllu2 la email ann...
=)

AinMaisarah said...

Dear Ima,
Kak Ain nak tanya ni... kenapa mesti buka puasa dengan roti nan? Memang roti nan tu makanan kegemaran Ima ye? Kak Ain suke roti boom!

Dear Nabilah,
Selamat datang ke Rumah Pink! =D Lain kali rajin-rajin letak komen ye. Amboi! Bestnya rumah Nabilah dekat dengan Bazar Ramadhan! Rumah Kak Ain jauh.... =(

Dear Ala Tomei,
Huh? Roti john sampai 2 bungkus?? Kak Ain tabik dengan keanjalan perut Ala Tomei! =D Heheh. Kak Ain buka puasa makan nasi beriani. Kak Ain belum sempat balas e-mel Ala Tomei tu, tapi Kak Ain sudah sediakan hadiahnya. InsyaAllah Kak Ain hantarkan dalam minggu depan ye.

Salam Imah,
Imah makan bubur nasi? Alah! Sedapnya! Kak Ain pun suka bubur lambok! Hmm... nak kena pergi Masjid Kampung Baru ni. Bubur lambok Masjid Kampung Baru sedap!

Dear Mira,
Ikan keli? Memang antara lauk favourite Kak Ain juga tu! Kuih badak? Selamat bukan Mimi Monira Badak Air! =D

Dear Misz Qiqin,
Kak Ain buka puasa makan nasi beriani kambing, cream caramel dan air kepala muda yang tersangatlah sedapnya! Heheh. Tapi Kak Ain memang tak minum ais. Kak Ain takut batuk dan demam. Kak Ain nak nasihatkan Misz Qiqin, jangan minum ais banyak-banyak ye.

Dear Irah,
Kak Ain suka ayam masak merah juga. Lagi pedas lagilah sedap! Kalau Irah tak mahu ayam masak merah yang pedas tu... hantar rumah Kak Ain. Boleh Kak Ain makan waktu sahur nanti. Nyum Nyum! =D

Dear Ann,
Buka puasa makan bihun goreng, nanti waktu bersahur mesti makan nasi tau! Barulah badan cukup bekalan karbohidrat nak berpuasa seharian. Apapun, bihun goreng pun antara makanan kesukaan Kak Ain!

Salam Sayang,
AinMaisarah

misz qiqin said...

k.ain,
Okes...saya ikut nasihat k.ain,,, jgn minum ais byk2..
k.ain punye pasal... saya mesti ikut ;p hihihihi

Shasha said...

salam kak ain....
hari ni shasha buka puasa dgn asam pedas ikan pari, udang masak paprik, sotong masak kicap, daging ketuk (xberapa igtla nama dia) dgn kuih tepung pelita...
semuanya mak shasha yg masak sendiri
(err...yg tepung pelita tu beli kat bazaar ramadhan :D)

p/s: selalunya masa bulan ramadhan, kat mana tempat favorite kak ain utk buka puasa? :D

ALyA WoNdErS said...

Hari ni makan nasi berlaukkan sotong pedas, ayam masak merah, then aper lagi ekk..

Tapi, sedapnya hingga menjilat kaki! Eh, silap. Hingga menjilat jari!

ainzz said...

salam kak ain,
wah!mcm sedap jee nasi beriani tu....
kak ain buke puase kat mne tu??
ain buke mkn sandwish,buat sendiri ni....ayh N mak ain kate buke puase "jgn mkn nasi,nnt ngantuk bile nak solat tarawih"...sahoo jee mkn nasi....selalunye kak ain solat tarawih kat mne??

Aimi Nadhrah. said...

salam kak ain.
wahh..
nampak sedap je makanan dalam gambar tu
hohoho

hari nie saya makan simple je
kari ayam + sayur kucai+ kuih muih
+ air limau

itupun penat perut nak mencerna rasanya. berat je nak kendong perut lepas makan.
ehehehe

apa-apapun,
selamat berpuasa ya!
moga ramadhan kali nie lebih bermakna.
:D :D

sara imanina said...

Semalam, saea buka puasa makan

1. Nasi beriayani
2. Ayam masak merah
3. air sirap bandung
4. tembikai (wahh..sedapnya)

hari ini pula nasi berlaukkan ikan pari bakar.

apapun sara tak sabar nak buka puasa dengan ikan pari asam pedas... suka sangattttt.....

AnGeL DeViLiA said...

Memang roti nan tu makanan favourite ima..ditambah lagi apabila dicicah ngan kuah daging cincang masak gulai..memang lazatlah kak ain!!Ima suke gak roti boom..kak ain balaslah emel yg ima htr..

Fara... said...

salam k.ain!
ini CB...
this is the first cb komen k.ain.
teruja~~
:)
bkak pose makan nasi berlaukkan kari ketam, sambal belacan, sayur ape ntah (x ske sayur).. kuih..
betul ckap kak ain, ble tarawih, x larat!
he3.. :)

Fai619 said...

Aslmkum,kak ain...
Xde dh ke peluang nk jadi penulis??
sye t'ingin nk msuk jugak...

Nisa said...

Amboi! Bila saya baca setiap senarai makanan yang dia orang makan bila berbuka puasa, lapar lagi dibuatnya! Hehehe... slm kak ain, lambat salam pula... hehehe... kak ain lwtlah blog saya bila kak ain dah lwt terus tekan 2008 kat blog archive untuk baca cerpen saya... Dari Nisa

Nisa said...

kak ain.... ingat saya? dari fan k. ain kat email, nisa.rawi@yahoo.com , kak ain ada janjikan satu "hadiah" dekat saya, tapi tak dpt2 lagi... klu k. ain tersinggung sbb sy ni jenis tak sabar, minta maaf, saya sebenarnya seronok sangat!

syafiq said...

kak ain??macmane leh amik gmbar masa turun kapal terbang??
dulu masa saya pi kota kinabalu, nk amik gmbar turun dari kapal terbang dh kene marah dgn org yg keje kt situ..hehe...xadil betul kak ain bole amik gmbar mcmtuh...hehe

Adlina said...

Semalam saya berbuka kat hotel Kak Ain................Kat hotel Pearl.Kalo Kak Ain pernah pergi Hotel Pearl,kek kat hotel Pearl tu sedap kan?Saya sampai tampah dah nak 10 kali.Sedap tak terhingga!Alah.......Kek 'Chocalate Moose'tu...Dah nak sampai habis dah seluruh kek 'Chocalate Moose'tu tau!Saya pun makan kek 'Marble'.Kek 'Marble' tu sedap,tapi kek tu keras sikit.Entah kenapa kek tu keras.Saya ada makan kek hitam(saya pangggil kek hitam bab x tau namenyer)Saya makan meehoon sup.Pemanis mulut lak aiskrim strawberi campur coklat&ABC.

Anonymous said...

Alah Kak AIN,terasa ari ni nak makan kat KFCla.