13 March 2008

KOMEN ANDA TENTANG IMPIANA 1 DAN IMPIANA 11

Salam semua,

Bila buku IMPIANA II akan berada di pasaran? InsyaAllah dalam minggu depan.

Namun ada di antara adik-adik yang telah mendapat buku IMPIANA II dengan pembelian terus daripada Kak Ain.

Kak Ain ingin membaca komen adik-adik yang telah membaca buku IMPIANA I dan juga IMPIANA II.

Masukkan komen adik-adik di bahagian komen entri ini. Kak Ain tak kisah, komen baik ke atau komen tak baik, tetapi yang penting ianya mestilah tulus ikhlas dari hati, chewah. Haaa... itulah yang Kak Ain mahukan okay.

Apa yang Kak Ain sedang buat sekarang ini?

1) Kak Ain sedang membaca dan mengedit draf terakhir TAK BISA MEMILIH untuk di hantar ke kilang cetak.

2) Kak Ain sedang menunggu draf AKU MAHU TEMAN TAPI MESRA dari pihak PTS ONe untuk edit. Harapnya dapat siapkan sebelum Jumaat 15 Mac 2008.

Okaylah, itu sahaja dari Kak Ain hari ini.

Sesiapa yang dah dapat buku IMPIANA II tu, baca buku tu jangan sampai lupa makan.

Wasalam
AinMaisarah

61 comments:

Riha said...

IMPIANA I atau IMPIANA II sama sama best. Tunggu lah plak Impiana III nanti... mesti lagi best...
n_n

solehah kd said...

kak ain..kite br hanta duet tuh smlm..hehehe...sori lambat..bz ar...

Anonymous said...

impiana 1 dan 2 sangat best....

yang benar,
nurul hidayah

aini said...

emm..
dua-dua nyer best!!
i like it!!

emm..tp naper x der novelcomel ade ape farah n fahrin?

x siap lg ker kak??

najwaamira said...

Impiana 1 and 2 mmg best...Impiana 3 buatlah lagi gempak..hahha

Sara Imanina said...
This comment has been removed by the author.
Sara Imanina said...
This comment has been removed by the author.
cutegirl_balqis said...

askom kak ain.....niey balqis....thanx coz kak ain anta buku impiana 2 tu dan skunk telah selamat berada di tangan balqis....buku impiana 2 memang best sbab kte dah taw 20 % tentang sapa dalang di sebalik kejadian yg menimpa fahrin,shasha,nan,linda & pai'e......lg satu yg saya paling suke sbab fasha wannababes dah berubah...satu berita yg mengejutkan....tp saya suke tingkah laku fasha yg skunk niey...


ok la kak ain...tu jew komen balqis....nanty impiana 3 n aku mahu teman tapi mesra simpan satu untuk balqis taw !!!!! chayunk kak ain.......

farah~amira said...

Salam Kak Ain!!!
Farah rase la kan...impiana nie mmg best...
novel kak ain ader sambungan....
bagus...drpd 5 bintang saya bg 5 bintang jugak...
novel Kak Ain adalah the best of the best novel that i have...
keep up your goood writing...hahaha....
x taw la btul ke x?
saya harap impiana 2 akn lebih menarik!!!!
fighting Kak Ain!!!!!

yang ikhlas,
Farah Amira

farah~amira said...

Kak Ain jemputlah datang ker:
http://www.farahamira.blogspot.com
tinggalkan komen !!!

yang suka menggunakna ejaan lama,
Farah Amira

Syifa cute said...

salam kak ain...
impiana 1 da bc 2 je blom...hehe...nati sy akn beli jugak...dont wory...sy bc..
hehe..
komen ttg impian 1...
wow!!!!!!syok giler...kwn2 sy pun kata best!!!!!!huhu...seram.....

Fara Hhots said...

kkAin Maisarah...sy da bli buku Impiana 11.....best..tpi,syian kat AbgAmir..Fahrin pun..

irahazira said...

alahaai kak ain!
patut la saye dlm seminggu ni x jemu2 gi popular/mph cari impiana II tp xdek.
rupenye mgu dpn baru kuar.
waah diorg da tau ek sape dalang la ape sume tu.
++ fasha berubah?
ni yg x sabar nk tunggu ni!
sampai ade impiana III lak.
mmg gempak arh!
;D

ainmaisarah said...

Salam semua,

Kak Ain ucapkan terima kasih pada adik-adik kerana sudi memberi komen tentang buku IMPIANA II.

Dalam banyak-banyak, Kak Ain beri markah penuh pada komen Adik Balqis. Kenapa? Sebab komen itu lebih terperinci.

Tujuan Kak Ain buka entri bertanya komen adik-adik supaya Kak Ain boleh pertingkatkan lagi mutu tulisan akan datang.

Kak Ain juga nak bertanya. Adakah adik-adik berpuas hati dengan pengakhiran cerita IMPIANA II. Waktu IMPIANA I ramai marahkan Kak Ain.

IMPIANA III masih dalam perangkaan. Tak tahulah Kak Ain nak buat Fasha hidup bahagia atau menderita. Adik-adik buatlah keputusannya ya! :D

Salam Sayang,
AinMaisarah
p/s: Buku NOvelComel 'Ada Apa Dengan Farah Dan Fahrin akan Kak Ain poskan secara berasingan mulai minggu depan. Harap bersabar ye!

Anonymous said...

hai kak ain..
saya rasa kan dua-dua buku impiana best sangat..nak tahu sebab apa?sebab dua-dua buku tu buat saya teruja,yelah bersambung-sambung pulak tu. tu yang buat saya tertunggu-tunggu untuk membaca buku impiana yang seterusnye.

ikhlas dari peminat kak ain,
ainin sofiya yahya

-hanis ushy- said...

Salam Kak Ain,

nak tanya sikit.Masa Pesta Buku nanti,gerai PTS One nombor berapa?
Kak Ain hadir tak hari tu?

Anonymous said...

as'kum kak ain..sy dh baca
dah buku impiana1 dan 2..
bg sy kedua2 buku 2 memang best..
..oh ya..harap2 buku impiana3 cepat disiapkan..bcuz..sy x sabar
nak taw apa yg t'jadi kt fasha..bku aku ,mahu teman tp mesra dan impiana3 tu nanti sy nak pesan 1 if dah siap..walau apa2 pun..kak ain is the best..

yang ikhlas,
salsabila

Nurul said...

Walaupun saya belum membaca buku IMPIANA 2 tapi saya rasa tak sabar nak menunggu.
Buku Impiana mmg best. Seram pun ada. Buku ni memg WOW! Saya harap sambungan dia akan ada banyak selepas ni...

Nana Hilana said...

Kak Ain,

IMPIANA I atau II, Nana rasa IMPIANA II lagi best (pada pandangan Nana) sebab kita hampir tahu siapa tok dalang syarikat tu. Betul tak?

Yang kedua, Fasha dah berubah..
Memang happylah dia dah berubah. Takde menggedik gedik lagi..

Ketiga pulak, semua terungkai, Fahrin dah bebas, Pai'e dah balik, baby FaFa dah lahir... tapi Nana sungguh sungguh tak percaya Amir boleh jatuh hati kat Fasha.

Hatinya memang lembut!!

Uish panjang berderet Nana tulis hari ni. oklah kak Ain, Nana minta diri dulu.

ws
Nana Hilana Hazimi

Anonymous said...

Kak Ain,
Impiana || memang best!
Tapi,ape jadik kat Tengku Affin ngan Ina ek?
Agaknye kat Impiana ||| ade cerite tak?
Harapnye adelah.

Anonymous said...

belum beli.....
impiana 1 pun blum
ape lagi impiana 2....
sori kak ain...

Anonymous said...

kak ain, saya rasa dlm Impiana III, kak ain buat la Fasha menderita supaye die menyesal.lepas 2, buat la fasha dgn amir bergaduh....

yang ikhlas,

amirah nabihah

Anonymous said...

Semua novel kak Ain best sangat!
yang paling best ialah novel impiana tau!!!!
mesti dapat sambutan hangat kan?
betul tak???

Anonymous said...

Impiana 1 best giler and sedih terutamanya Linda.
Impiana 2 dah happy ending tapi cuma kita nak tahu siapa dalang syarikat impiana ni.Agaknya fasha tersiksa ker?

irahazira said...

Salam Kak Ain..

kurang sikit debaran hati bila dah baca IMPIANA II. ;)

bagi saya, IMPIANA II lagi menarik jalan ceritanya sebab ada banyak sangat unsur2 suspens. memang syoklah baca!

mulanya,sy punyalah fikir,apa yg berubah sangat fasha tu sampai semua terlopong tengok perubahan drastik dia tu. tengok2, dah bertudung! dia pun dah makin insaf. bagus benorlah tu! hmm amir pulak dah dapat lupakan kisah memori cinta luka.. ngee ;]
banyak sangat benda jadi kat watak lain jugak, sy pun dah x ingat sgt sbb baca tu bulan lepas. baru skrg berpeluang lawat blog akak.
jadi sekarang, saya dah x sabar2 nak tunggu IMPIANA III pulak. dalang syarikat Impiana,ramai yang tunding jari dekat Mimi Monira. tapi, sy tak rasa Mimi Monira yg tubuhkan syarikat Impiana tu. entah macam manalah pengakhirannya yek?
lagi satu, saya puas hati dengan ending IMPIANA II! kalau IMPIANA dulu, ending nye, penuh tanda tanya! nasib baik saya beli masa IMPIANA II dah nak dekat keluar. jadi tak adalah lama sangat tunggu.
apalah nasib diorang yang zaman dulunya gilang gemilang.. The Wannababes, ++ Fasha dan Fahrin.
sejuk aje hati bila baca pasal kenduri kekah FaFa. tapi tiba2 Impiana buat amaran pulak! aduuuuh.
IMPIANA III!!! cepatlah keluaaaar =/

Fafa said...

impiana 1 memang menarik sangat. bila baca muka surat satu, rasa macam nak tahu apa yang akan terjadi seterusnya! Kenapa la Mimi mOnira itu jahat sangat?
Impiana 11 pula sama menaraik seperti impiana 1. semoga impiana 111 akan menjadi lebih menarik!! saya akan sentiasa menyokong K. Ain. !!

Anonymous said...

Impiana 2-2 best!!!!!!!
saya tak sabar nak tunggu Impiana III.....Kak Ain dah buat ke belum...?
P/S:saya tak rasa impian Fasha tu cara baik.....

Anonymous said...

Kak Ain ada myspace tak.,......

sharifah khairah said...

askum kak ain.. sihat?

kenape kak ain tak letak gambar dlm novel IMPIANA I dan IMPIANA II??

saya cadangkan IMPIANA III, kak ain letak gambar... baru menarik n best bile nak bace....

hihi :]

salam

sharifah khairah said...

soRRy yer kalau kak ain kecil hati

:]

THANKZ!!!!!!!!!!!!!!

~[i]eka~ said...

Assalamualaikum,kak ain...
Nama penuh Nursyafiqah bt. Ronhazli...
Umur 14 tahun..birthday 23 jun 1994...
email:nursyafiqah94@yahoo.com

ieka nak komen buku IMPIANA I & II

=>IMPIANA(rating 5/5)
novel impiana ieka pinjam dekat kawan ieka, iz'zah...ieka suka bangat cerita ini...kak ain telah menunjukkan betapa kreatifnya kak ain...dalam banyak-banyak novel yang ieka baca,kak ain lah yang paling kreatif menyusun jalan cerita...sebelum ni ieka tak pernah ambil peduli siapa pengarang novel-novel yang ieka baca..tapi, bila baca novel kak ain ieka jadi nak tahu siapakah gerangan yang mengarang novel-novel ni..hehe..
terel la kak ain masukkan cerita pasal website tu...ieka betul-betul hayati cerita impiana...ieka baca buku ni waktu malam...ada masa nya ieka menangis seolah-olah ieka yang hadapi...ieka juga jadi takut sampai susah nak tidur...novel ni betul-betul memberi penghayatan yang mendalam...

~[i]eka~ said...

=>IMPIANA II lak(rating 5/5)
novel ni ieka beli masa pesta buku,pwtc...besh sangat-sangat la...cerita die sekali lagi membuatkan ieka menangis sebab terharu & turut membuat ieka
berdebar...sorang kawan laki ieka pun suka bace buku kak ain..die hapy sangat-sangat sebab fasha pun berubah...nama kawan ieka tu,faheezmal...die lompat-lompat ala-ala kanak ribena bila tahu fasha dah pakai tudung...ieka turut gembira...tak sabar rasanya nak tunggu novel impiana III...ieka cadangkan kak ain letak gambar-gambar terbaru dalam buku impiana III nanti...mesti lagi menarik..

ok la...caiyokk for next novel..ieka sentiasa menyokong kak ain..

Anonymous said...

Salam Kak Ain,
Saya memang tidak pernah ketinggalan untuk tengok buku buku baru tulisan Kak Ain,sewaktu saya ternampak buku impiana,terus terdetik dalam hati saya,'buku ni mesti seronok' dan ya,memang betul,setelah saya baca buku impiana 1,saya rasa marah,geram,kasihan,suka dan sebagainya.kasihan terhadap linda yang kehilangan ibubapa dan tunang dia,fahrin yang masuk hospital gila,dan macam-macam lagi.Saya rasa geram juga kepada Mimi Monira kerana dia tak patut melakukan sedemikian rupa kepada rakan-rakanya semata-mata untuk membalas dendam kerana mereka membulinya suatu ketika dahulu kerana dia merupakan seorang yang gemuk.Pada pendapat saya,banyak cara lain yang boleh dia lakukan untuk menyedarkan ahli kumpulan Wannababes.Di atas sebab-sebab inilah,buku impiana 1 menjadi sangat seronok!

Saya akan memberikan ulasan tentang buku Impiana 2 pula.
Saya berasa kasihan terhadap Pai'e.Disebabkan ingin popular macam Mawi,dia menjadi mangsa.Saya rasa,MImi MOnira patut diberi pengajaran sedikit kerana tindakannya memberikan website impiana telah menyebabkan ramai yang menderita.tindakannya ini telah melampaui batas daripada apa yang Wannababes lakukan kepadanya dahulu.SAya berasa sangat-sangat gembira dengan perubahan Fasha untuk memakai tudung dan berubah perangai.SAya juga amat gembira dengan penyelasaian masalah ahli kumpulan WAnnabbaes daripada syarikat impiana.Bahagia rasanya FArah dan FAhrin bersama FaFa.Saya rasa agak tak adillah jika Fasha dan Amir menderita kerana membongkar sindiket Impiana.Tapi,kalau mereka bahagia maka Impiana 3 takkan terhasil.Apa-apa pun jalan cerita impiana 3 nanti,saya harap perbuatan mimi monira dibalas setimpal dengan perbuatanya terhadap rakan-rakanya.Saya juga berharap agar kumpulan Wannababes dapat menebus semula kesalahan mereka terhadap Mimi Monira dan agar mereka dapat berbaik semula.Itu sahaja ulasan saya.

Thumbs Up!!


Wassalam..

Yang sedang menunggu Impiana 3,
NUr Zawani

nurul said...

impiana 2 mmg sgt2 best.saye bace pun berdebar-debar.saye bagi sepuluh bintang untuk buku kak ain tu..nnti impiana3 msti lgi best.mngkin impiana 3 saye boleh bgi 20 bintang

~fara/nurul farhana~

asyafirasaufi said...

Impiana I dan Impiana II mmg best...
Kalau kak Ain nk tahu,kwn2 Fiera berebut2 nk pinjam buku Impiana Fiera =)
Kak Ain,bila Impiana III nk keluar?
Fiera dgn kwn2 dh x sabar2 lg nk baca Impiana III... =D

asyafirasaufi said...

Oh ya,kak Ain!
Saya lupa nk tanya,
apa yg sebenarnya berlaku pd Ina dgn Tengku Affin?Takde pun cerita pasal tu dlm Impiana I dan II?

farzana~plitplit said...

hai kak ain!!saya nk ucapkn terima kasih sebb kak ain telah menghiburkn hati saya dengn cerita2 dlm buku impiana 1 mahupun impiana 2...saya amat bangga dengan perubahn drastik fasha.. dengan kelembutn hati amir..x sangka amir n' fasha bersama..sungguh menggelikn hati.. apa yg saya nk sangat lihat dalm impiana 3 hanyalh percintaan diantara dua insan yang dianggap bagai langit dan bumi...insan yg saya maksudkn itu ialah ina dan tengku affin(fin lebih glamor)... saya suka tngk perhubungn mereka bertaut..saya berdoa yg ina n' fin akan jadi suami isteri yg bahagia seperti mana rumah tangga farah dan fahrin berkekaln..err... fasha x akn kawin dngn amir ke???masa hadapn fasha harus bahagia!!!biar masa hadapn mimi monira pinggang kerengga tu mati dihempap lori balak!!!biar padan dengan muka.. fahrin botak???pasti lawak kalau saya dpt tengok..lagi satu..cuba buat satu bab apabila fazura sedar dan kembali ke jalan ALLAH sebagaimana Fasha..apa nama sebenar FaFa??SYARIKAT IMPANA HARUS DIMUSNAHKN!!!!tolong ye kak ain...satukn hati ina dan fin.. kalau nk lagi gempak!!!cuba kalau buat perkahwinan serentak diantara fin n' ina,,,fasha n' amir!!!pasti best punya..cuba yek!!!!!!

wiwid said...

Nama penuh:Nurul Widya Bte Zainol Rashid
Nickname:Wiwid
Umur:12 tahun
Alamat:Rantau Panjang,Klang
Alamat blog atau email:dya.widya@yahoo.com.my

wiwid said...

Nama penuh:Nurul Widya Bte Zainol Rashid
Nick name:Wiwid
Umur:12 tahun
Alamat:Rantau Panjang,Klang
Alamat blog atau email:dya.widya@yahoo.com.my

Zulaikha said...

rasenyer impiana 2 lg best smpi meletupppp! menakutkan!

cutie_girl said...

Nama penuh:Nurul Ain bt Ahmad
Nickname:aiencomey
Umur:16 tahun
Tempat tinggal:C-1-12 PPR Laksamana,Jalan Peel 55100
Kuala Lumpur.
Email:aien_cute92@yahoo.com.my

Anonymous said...

hai!!
komen sy memang BEST!

Nama:Amira bt Mohd Badawi
Umur:16 tahun
Tempat Tinggal:Kuantan Pahang
Email:amira_outstrangeousgurlz@
yahoo.com
Nickname:miera

iffah nurain said...

nama penuh:iffah nurain bt. zulkarnain

nickname:adik ain

umur:10 tahun

tempat tinggal:subang permai,selangor.

email:flowerflora_ain@yahoo.com

yaya... said...

hye kak.ain maisarah AKU MAHU TEMAN TAPI MESRA best lah GO GO CHAYYYOK two kak.ain maisarah. Harap2 AKU MAHU TEMAN TAPI MESRA 2 mesti best

star dazzle said...

k.ain name saya lina.panggil ina jer.ina ade soalan bila impiana 3 nak kluar?

Anonymous said...

kak ain,bila impiana 3 nak kluar?

Anonymous said...

kak ain,bila impiana 3 nak kluar?

Q!Ra cEdEy said...

aloow kak ain. . pew kabo??

qira bru jerk posting kt sawak. .
2 ary lps qira g la kdi buku popular yg kt kuching nyer nk g bli novel aku mahu ke new york berkembar nyer. .tp hampehh tol la!!sume yg dye jual novel yg da qira bce sume. . da lme 2 bku yg dowg jual!!x bli yg bru kew. .tp dont worry k coz qira akn cri jgk novel 2 hngga ke lobang cacing k!!!daaaa. . samekom. .luv u!!

eyda said...

askum . kak ain .
impiana 1 ngan 2 mmg best gler .
tgh tunggu yg ke-3 nih!
x sbar2 . sronok betul .
rse mcm seram , gempak pun ade .
nnti impiana 3 . . bagi lagi best yer .
klo ade smpai impiana 10 pun x pe .
sronok bce .

-minat.novel.kak ain.-

budak said...

Assalamualaikum,Kak Ain.Saya harap Kak Ain buat IMPIANA 111 secepat yang mungkin .Terimas.

Khair said...

Cerita ni mmg BEST btul!
Setiap plot mmg dirangka dgn baik..

MEMANG BEST !!
Congrates~!!

[khair_zawawi@yahoo.com]

NorAlia97 said...

due2 syok ...

tpi ade impiana 3 kan ?

NorAlia97 said...

sye rse , impiana 3 tuh ...
ntah laa ...
klau kak ain nak smbung impiana 4 , bt la impiana 3 ni fasha menderita ...
msti mltop !

NURUL SYAFIQAH said...

kak ain, gambar farah aryani ngan fahrin takder ker?best r baca buku impiana I NGAN II.nie sedang cari impiana III dan berwajah baru.tu buku petama kak ain kan...

hanna zahirah said...

Kak Ain impiana 111 dah keluar ke belum hah?sebab saya nak baca sambungan impiana 11 cerita yang kak ain buat semua best best kak ain tambah lah lagi ilham untuk buat cerita baru!

ABA™ said...

Pendek kata..
BEST!!!
Puas hati~ XD

Wild Cowgirl said...

Buku Impiana ini,memang syok habis. Bila baca,saya pun dapat menyelami watak-watak tersebut. Memang dapat merasakan macam mana perasaan sedih , takut dan kasih sayang dalam buku Impiana. Rating (10/10)
:)

Faridzuan said...

Salam Kak Ain! Saya baru sahaja membaca habis novel Impiana, itu pun baru bahagian pertama. Kalau Kak Ain nak tahu, saya baca habis novel Impiana I ini sampai saya masuk tidur jam 2 pagi. Ini semua gara-gara mahu menghabiskan pembacaan novel Impiana I. Saya sukakan jalan ceritanya dan Syarikat Impiana sendiri. Saya rasa begitu dekat sekali dengan watak-watak dalam novel Impiana I. Perasaan gembira, saspen, sakit hati, sedih semuanya saya rasa ketika membaca novel ini. Saya bagai mahu histeria bila kucing Shasha kena bakar dengan air percik T____T Selain itu, saya begitu sedih dengan pemergian ibu, bapa dan tunang Linda, kerana hanya inginkan wang sejuta ringgit! Saya geram dengan Syarikat Impiana yang serba licik. Saya masih saspen kenapa surat dari Impiana boleh masuk ke rumah mereka sedangkan rumah terkunci. Begitu juga dengan Nana, Fahrin dan Farah. Lepas sahaja saya membacanya, keesokan harinya, saya pun ceritalah fasal novel dengan kawan-kawan saya. Ibu saya pun saya ceritakan kepadanya!Novel Impiana Kak Ain dipenuhi dengan pengajaran untuk pembacanya, dan saya sedang dalam usaha untuk mencari novel Impiana II, Impiana III dan Impiana IV. :)

Iswilma said...

Cerita Impiana 1 mmg syok!
Saya belum baca Impiana 2..
Tak sabar saya mahu mengetahui apakah yg terjadi dgn The Wannababes yg kini diajar teruk2 oleh Mimi Monira Badak Air@Mimi Monira Pinggang Kerengga..
^^
Semoga Kak Ain Maisarah sukses selalu dalam bidang penulisan !

Chaiyo2! :3

Siti Khodijah :) said...

cerite sangat menarik,saye ske kannyer....


tapi janganlah seram sangat sampai bakar kucing shasha.kesian ,takut nak baca yang impiana misteri terbongkar.... apa pun I LIKE. :D

UMMU MASHITAH :)

Balqis Abdullah said...

Kak ain bila naak keluar impiana the origin.Dah lama tunggu.