07 December 2007

AKU MAHU KE SINGAPURA!

Salam adik-adik,

Kak Ain penat sangat hari ini. Seharian berjalan..berjalan dan berjalan. Jadi malam ini Kak Ain cuma nak masukkan gambar untuk adik-adik sepertimana yang telah Kak Ain janjikan.

Enjoy the pictures!







Selain gambar sight seeing , Kak Ain juga sedang memilih kasut yang sesuai. Cik abang tak suka kasut tumit tinggi. Jadi Kak Ain nak mencari kasut tak bertumit yang masih nampak stylo bila dipakai. Adik-adik boleh tolong Kak Ain pilih kasut yang sesuai?




Okeylah, adik-adik... itu sahaja buat malam ini. Esok InsyaAllah Kak Ain update dengan gambar-gambar lagi.

Wassalam,
AinMaisarah

15 comments:

Solehah k said...

waah..kak ain cantek2 seh kasut sume tuh...banyak nye pilihan....sume yg kak ain pilih tuh ...mesti hargenye ratus-ratus kan?

~Nur Darina~ said...

Kak ain pilihlah yang warne merah tu..cantiklah....coz yang merah tu saya pun ade,jadi klau kak ain pakai maknanya kak ain sentiasa dikenali coz klau balik kampung , saya pakai kasut ni,dah tiga tahun saya pakai jadi jiran-jiran kampung saya nak kenal saya tengok kasut yang merah dulu,lagipun saya satu kmpung saya tunjuk kasut baru tu sampai tiga tahun,klau orang tanye "mana rina cucu rokiah tu ekk?" kawan dia mesti cakap "Klau nak cari dia,dia pakai kasut merah tu,lain kali kau panggil je dia 'budak tunjuk benda merah' tau",.Malu saya pakcik tu panggil saya 'budak tunjuk merah'.Pakcik tu ataupun satu kampung panggil saya 'budak tunjuk merah' coz kalau saya balik kampung mesti bawak benda baru warne merah dan saya selalu habiskan cuti saya dekat kmpung dengan pakai pakaian warne merah begitu juga sepupu saya sejak dia masuk tadika dia selalu nak tiru ape yang saya pakai>>>kalau saya tukar baju putih asalnya baju merah,dia cepat-cepat tukar baju warne putih yang asalnye baju warne merah>>> itu saje yang saya bleh cerita kat kak ain ye>>>sorry klau kak ain nk tau banyak tntang saya>>>

Yang sentiasa ceria dan setia,
Rina.

~Nur Darina~ said...

Salah satu perkataan saya salah type iaitu 'budak tunjuk merah' tapi asal nya ialah 'budak tunjuk benda merah' itu saje>>>


Ws,
Rina.

AinMaisarah said...

Salam Solehah k,

Matlamat KakAin nak cari kasut yang selesa dipakai. Barang yang bagus dan cantik memang selalunya mahal. Memang pening KakAin nak pilih kasut yang mana idaman hati. Banyak sgt kasut di Singapore ni!

Adik Darina,

Warna merah memanglah warna kesukaan KakAin, kalau nak tahu, KakAin ada banyak baju merah, laptop merah, beg merah dan macam-macam lagi.

Waktu di Kelantan dulu, orang selalu cakap KakAin "berahi Merah" maksudnya suka sangat warna merah.

Memang bahaya pakai warna ni, nanti lembu suka tanduk. hihihi. Darina pun berhati-hati ye, lebih-lebih lagi bila di kampung!

Wassalam,
AinMaisarah

Syifa cute said...

oh uniknya,uniknya singapura...assalamualaikum kak..fuyuh..best yer....banyak kasut...and citarasa saya cam akak r..akak sbnarnya..sy lom agy bc buku impiana..and smlm sy g kdai buku sbaik ada..dulu pnh g tp x ada..sy sdih...hehe...tp smlm terlalu teruja..dan sy hbis membaca pada hari ini...syok!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!jahat gilos mimi monira tukn.....kesian dowang2 tu....bagus r akak punya cerita..ada r gak aksi2 yg menakutkn...

iLa said...

kasut tu cam pendek sangat...
kasi tumit skit tinggi...n warne pink coz of lawa...
hakhak

iLa said...

kasut hitam lagi nampak menarik...x dew kw merah hitam...kan cantek?
cam skolah king edward lak...

solehah k said...

kak ain ni sameje mcm kakak kite...klu nak pilih kasut mesti lame2 pastuh banyak gile yg menjadi pilihan hati...hu3...

ainmaisarah said...

Dear syifa,

Mesti baca AKU MAHU BULI yang akan keluar penghujung Dis ini. Lepas baca, mesti Syifa rasa The Wannababes pula yang jahat kerana membuli Mimi Monira dengan begitu berleluasa!

Dear iLa,
Kasut ada tumit Kak Ain dah ada...kaki melecet sebab nak bergaya. Jadi Kak Ain letak misi nak beli kasut yang bertumit paling rata! Warna hitam tu mmg cantik dan Kak Ain pun suka. Tapi malangnya kasut tu bertali. Kalau boleh nak cari yang masuk kaki sahaja, senang & praktikal.

Dear solehah,
Semua perempuan mmg macam tu. Kak Ain sebelum beli sesuatu mesti tawaf KLCC, MidValley & 1Utama. Supaya tak menyesal kemudian hari :)

Salam Sayang,
AinMaisarah

-hanis ushy- said...

Ouh..
nak bersembang x ajak org!
Kak Ain,
i'm blackwhite forever!.
pink+brown pown cantik.merah memang menarik tapi kadang2 x berape memikat hati lar.
amboi..kasut2 tu.
Kak Ain beli yg mane?
nak tahu juge!;p

Syifa cute said...

ooo...yg dia kena buang skolah tu erk...kalau mcm tu..dua2 jahat...haha.....umm nmpak yer...dendam mimi monira terbalas r..bagus!!

najwaamira said...

Halooo kak Ain..Wahh cantiknya kasut tu..Kak Ain x bawa balik apa2 ke nanti kasi kat kita org?

~Nur Darina~ said...

Kak ain panggil saya Rina je ye!!!

AinMaisarah said...

Salam semua,

KakAin tak jadi le beli kasut kat Singapore tu.

Yang KakAin suka takde saiz pulak, yang terlebih suka, mahal sangat pula.. last-last balik KL bawa benda lain.

Nasib baik cik Abang tak marah-marah.

wasalam
AinMaisarah

aini said...

halu k.ain..akk tesilap tmpt yer tulis yg kat ats tu kat tmpat laen?tp yg warna merah tu x der saiz or mahal sgt?