09 June 2009

Sekolah Sri Bangsar Menghadapi Masalah Lagi

Assalamualaikum semua pelajar-pelajar Sekolah Sri Bangsar,

Kak Ain ingin mengumumkan, hari ini SSB menghadapi masalah teknikal lagi. Kak Ain pun dah frust dengan masalah teknikal yang selalu melanda. Ini emel yang pihak pengurusan terima pada pagi ini jam 10.04 pagi.

Fivio Enterprise System Message:

09/06/2009 10:04 AM
Dear Valued Customers,

Our ODIN Server suffer from harddisk crash which cause downtime this morning. Our current backup available is at 8th June 2009. However, some of the customers would not able to get the latest backup as the harddisk crash occur during the 8th June backup proses.

We also have 1 June 2009 backup (monthly backup). However, this entire backup are already damage
Thus, the next latest backup is last two weeks backup 27 May 2009.

This server is cater for value hosting. Therefore, our backup prosedure would be like these :

1. Daily (overwrite the old backup) (8th June 2009 is the latest)
2. Weekly (27 May 2009)
3. Monthly (1 June 2009 ; damage)


Entah apa pula masalah kali ini, kita semua tak boleh masuk sekolah hari ini. Marilah kita berdoa agar masalah ini selesai segera.

Kak Ain akan update dari semasa ke semasa mengenai masalah ini. Harap semua bersabar.

Kak Ain memang kecewa dengan sistem Sekolah Sri Bangsar.

Harap pihak pengurusan dapat memberi perhatian.

Wasalam
AinMaisarah

40 comments:

Batrisyia said...

Alamak............................

Y~A~N~A THE BLOG said...

Ala....tak bleh nak bukak...

MeZ said...

aduhai...

MeZ said...
This comment has been removed by the author.
MeZ said...

tp kak Ain, MeZ boleh masuk..
Haritu je tak leh masuk.

Zaiton said...

sedihnya.....
ni mak punya....

eerapeace said...

patutlah lama sangat dia loading..
ni yang nak nangis ni :(

DJ Farahani said...

Isk..Sedihnyaa.Kita tak boleh ke buletin lagii.Kak Ain,macamana ni?Sedih betul!

Shasha~Acha said...

alah.....baru je bukak email balasan admin@bsb tadi....

+Fatihah+_+Ory+ said...

huhuhu
patutla xleh gi saneee

* Putryaby * said...

patut larh tak bleh buke..sedih...

linda_ros said...

thats okay kak ain..
mana tau esk lh bkk....

chidori uchiha said...

-nangis2-tapi mengapa...?

-tirah- said...

hu,hu..so sad:(walaupun tirah tak masuk,tapi kesian gak!uwaa..

-tirah- said...

=(kesiannya...tapi tirah tak masuk pon,,,

ps:visit la blog saye..he,he..org tengah bersedih sempat lagi buat pesanan=p

Kina said...

patutlah x leh bukak...ingatkan pc ni yg ade masalah....!

Nurina!! said...

:)..sama lah..

ikhmal said...

hai kak ain,ni saya ikhmal,yg masa dekat mines tu.ala..
sedihnya!knape x leh bukak....:((

nur said...

kak Ain....boleh tak baiki secepat mungkin sebab saya nak jadi tingkatan lima....huhuhu..sedihnya tak dapat masuk....

nur said...

from,
nur shafiqah@sheka@sheqah...

kak Ain letak banyak gelaran kepada saya

nur said...

masa hari jumaat tuh(Read Malaysia)
kakAin tulis kat buku latihan tuh...tapi saya rasa sedih sangat....sebab tak dapat masuk Sekolah Sri Bangsar.....kak Ain...baiki secepat mungkin tau....

khadijah said...

Same like Kina and Nurina

AinMaisarah said...

Okey.... sabar ya semua.

Sekarang ini memang usaha membaikpulih laman web Sekolah Sri Bangsar sedang dijalankan dengan giatnya.

Kak Ain harap kita doa sama-sama supaya masalah ini cepat selesai ya =D

Salam Sayang,
AinMaisarah

Myself, my cookies n brownies said...

Assalamualaikum Ain,

Semperna ulang tahun Kak Lis yang akan datang julai nanti (huhu kak lis makin tua), Kak Lis nak bagi Ain 100 balang comel berisi chocolate chip untuk Ain bagikan kepada pembaca buku-buku sensasi Ain Maisarah. Bukan niat untuk promosi, tapi lebih kepada berkongsi.

Harap Ain sudi terima ya..

alyiafarzana said...

Kak Ain,

Kenapa hari ini jugak tak boleh bukak?Harapnya kerosakan ini dapat dibaiki dengan segera sebab nanti adik-adik saya marah dekat SSB(senior kena panggil junior adik-adik dekat SSB).Saya harap SSB dibuka dengan segera yer!!!^_^

Zaiton said...

kenapa hari ini tak boleh bukak jugak?Bosannya......

Salam,
Dini Fathinnajwa....

Ain Yasmin said...
This comment has been removed by the author.
Ain Yasmin said...

mcm ne nak jumpa kawan2? Boringla kalau mcm ni...

alyiafarzana said...

Kak Ain, kenapa tiba-tiba tak boleh bukak, saya bukak tadi tapi lepas itu dia tak boleh bukak pulak!!!Harapnya kerosakan ini cepat ditandingi yer!!!^_^

nur said...

dah boleh bukak dah...

apple V said...

la camne leh ada masalah ni kak ain?????
eiii...
sedih betul x leh tengok buletin lagi..

EyRaH said...

patut la x leh bukak

Anis Farzana said...

alamak...x leh nk bace gosip2 kat kantin tu...huhu..

EyRaH said...

cpt la betul kan.....

MuhD NoR AzyM said...

Salam ziarah kak..singgah sebentar..=)

nur said...

kak Ain kenapa tiba-tiba jer internet disconnected?

kami M.A.K.N.A. ;) said...

salam,

kak ain,
kenapa ada sesetengah pelajar SSB yang boleh bukak.
dan ade yang tak boleh bukak?
pelik -__-

kami M.A.K.N.A. ;) said...

salam,

kak ain,
kenapa ada sesetengah pelajar SSB yang boleh bukak.
dan ade yang tak boleh bukak?
pelik -__-

kami M.A.K.N.A. ;) said...

salam,

kak ain,
kenapa ada sesetengah pelajar SSB yang boleh bukak.
dan ade yang tak boleh bukak?
pelik -__-

SOFEA RESOURCES said...

saya cuba login hampir 10x...tapi tak boleh ,kenapa ek?