19 April 2009

Ulasan Berita Pelancaran Buku ke-10 AinMaisarah


Ulasan dipetik daripada laman web PTS.

Peminat Fanatik Ain Maisarah Menggemparkan Dewan


Kuala Lumpur, 18 April 2009. Suasana Dewan Johor/Kedah yang pada mulanya memang lengang, sunyi dan dingin bertambah hangat dengan kehadiran peminat penulis remaja popular Ain Maisarah. Keadaan di luar dewan sememangnya sesak dengan laluan trafik pengunjung yang masuk dan keluar menuju gerai PTS dan Hijjaz Records Publishing.

Namun bermula jam 12,00 tengah hari, peminat Ain Maisarah sudah mula menunggu di luar dewan. Mereka yang sabar menunggu akhirnya diberi kebenaran oleh pihak urus setia supaya masuk sahaja walaupun keadaan dewan belum siap sepenuhnya.  

Gembira hati si ibu bersama anak gadisnya yang memang pantang diajak masuk. "Hilang penat saya menungggu, datang dari jauh ini," respons mak cik itu dengan riang selepas menjadi pengunjung pertama memasuki dewan. 

Penulis blog www.ainmaisarah.com ini berjaya meghimpunkan lebih 200 pengunjung pada program itu. Bilangan kerusi disediakan hanya 100 kerusi sahaja. Apabila peminat mula datang, mula-mula ada yang malu-malu mahu masuk. Hadirnya Cik Ann selaku pemanis majlis menjemput pengunjung yang berdiri supaya maju dan duduk bersila di hadapan. 


Sambutan itu menggembirakan hati ibu bapa, wartawan Berita Harian dan Pn. Ainon Mohd selaku Pengerusi Kumpulan PTS. Peminat mula teruja apabila diperkenalkan laman web www.buletinsribangsar.com yang mengandungi butiran, lencana forum, dan lagu sekolah sri bangsar.

Menariknya pelancaran buku Sri Bangsar ini dilancarkan oleh peminat Ain Maisarah yang setia, Tiga peminat bertuah dipilih bagi membuka kotak beracun yang berisi buku Sri Bangsar. Hanya seorang yang terpilih apabila mendapat buku itu dan terus mengucapkan ucapan perasmian. Juga ada sesi nyanyi lagu Sekolah Sri Bangsar, memang menggamatkan. 


Pelbagai info seperti buku yang diterbitkan Ain maisarah. perancangan menulis dan cabutan bertuah. Peminat mula hilang teruja apabila diberi peluang membeli edisi pertama Buletin Sri Bangsar yang dijual dalam pakej RM30, RM20 dan RM10. Jualannnya memang memberangsangkan dan tidak terkawal. 

Habis beli buku terus dapatkan tanda tangan secara eksklusif Ain Maisarah. Peminat beliau sanggup ,menunggu sehingga setengah jam berbaris sabar mendapatkan tanda tangan, bergambar dan bergurau senda. Begitu dekat di hati peminat, penulis idola ini. Membawa angin transformasi baru dalam dunia penulisan kreatif yang ala glamor tetapi tetap mengekalkan unsur nasihat dan idola contoh tauladan.

30 comments:

EyRaH said...
This comment has been removed by the author.
EyRaH said...

wah2 banyaknya peminat kak ainmaisarah....sy doakan semoga kak ain maisarah terus berjaya....kak,25 ari bln ade x buku Buletin Sri Bangsar: Kini Berwajah Baru.

aida said...

wah .
glamornya kak ain.
tapi saya tak pergi pun.
sebab adik saya demam :(

aida said...
This comment has been removed by the author.
MeZ DiaRy said...

SAYA NAK BELI TERUS buku ke 10 dari KAk Ain.

Nama: MAs Erni Zatty bt Mazlan
Email: sakura_blackbutterfly@yahoo.co.uk.

saya nak beli pakej RM30

Hana_Fadz said...
This comment has been removed by the author.
Hana_Fadz said...

kak ain best nye dpt pegi...saye x de rezeki..ari isnin tu spe nk g ari isnin waktu sklh...tgklah dulu tp mak kate suruh la kak ain pos profile 6ixth sense dan mak kate leh beli on9...seronoknye sye nk beli sklai ngn buku BSB dan Buletin ye kak ain! kak ain cam ne ye mmm...btul kate eyrah ade x buletin sri bangsar kat cana..tp mak mcm x nk g jerk... kak ainn tlg la sye nk beli buku BSB ngn buletin dye!!!! 25 tuh nnti sye pujuk mak saye ye kak ain...smlm sye anta msj tp kak ain x balas pun :( saye pun nk beli buku terus dari kak ain...
Nama:Hasanah Najiihah bt Mokhsin
Email: hana_25797@yahoo.com.my
kak ain please pos kan profile 6ixth sense bleh??? kak ain minta alamatnye klu nk post ye!

DoRaeMoN_LoVeR said...

gmbr sy x brape nmpklah... sedihnyer... btw, sy rase sgt gembira coz dpt gi majlis semalam 2 & dpt beli buku kak ain.... thanx kak ain!! (~^0^~)

mImAmI said...

Beshnya...
Kak Ain cepatlah buka pembelian buku online..!!Tak sabar+teruja nie..

nabilah said...

kak ain ade x 22.4 nih...klau ade syer nk ambik gmbr ngan kak ain!nabilah ikut rombongan sklh..mntk mntk kak ain ade..;)

ZaCkG fRiDzHa said...

kak ain cantiiiiiiiikkk sangat hari tu...lagi2 baju blouse kembang warna hitam tu nampak vouge sangat!

PiNkY | alisa said...

Salam Kak Ain,

Ingat saya lagi x? Saya yg takut2 time nk amik autograf Kak Ain.. Hehee

whotherealmeLUVeaDi said...

salam Kak Ain.
sudah boleh membuat tempahan bukan?

saya mau tempah
pakej RM30 ye!

yati.muhamad@yahoo.com.au

nanti Kak Ain mail saya,
apa yang patut saya buat ye.

sya said...

kak ain ada ke ari ni saya nak gi dah ni

DJ Farahani said...

Salam Kak Ain,


Beribu-ribu ampun Kak Ain!Tak dpat pergi !

Sebab,Farah pergi pukul 4.00 petang.=(

Kak Ain,boleh bagi no.tel tak?=D
Minta maaf sekali lagi ya Kak Ain...

Salam Sedih,
Farah

Ayuni said...

Mungkin saya akn dtg on Monday. Hahaha

aLyaLya =] said...

Kak Ain,

Sebelum tempahan buku dibuka, Alya nak tempah satu set pakej RM30 dulu ekk....

Nama; AlyaRohaizan.
Emel; alyachan.97@gmail.comBila jualan online nak dibuka? Tak sabar! =D

Salam.

Hana_Fadz said...

kak ain saye pun nk satu pakej yg 30 ringgit lah...x jd yg 20 sbb nk baca kisah fasha lps balik dr new york tu! apa jadi tau kak ain inyaallah klu mak kasi sye pegi time 25 tuh kak ain sye salah tgk kalendar...26 tu arie ahad cilap la.hehheh..sorryy...tp kak ain saye harap saye dpt g...25 tu kak ain ade ke tp kak ain ade 26 yer..cam ne saye nk amik profile 6ixth sense tuh??

gemini girlz said...

Salam kak Ain,
Bila ye akak nak masukkan gambar...
Tak sabar nak flashback apa yang berlaku dekat Pwtc semalam..

Hana_Fadz said...

gemini girls and sape 2 x yah la
excited sgt pasal smlm...kite sedih coz x dpt g..so jgn la trlalu ske..kak ain kan kak ain ckp ubat duka...hmmm...saye makin cdih adela...+ jealous

Sabrina Maisarah said...

Salam,Kak Ain.Saya Sabrina Maisarah.Saya datang masa pelancaran buku tu.Tapi saya tak dapat jumpa Kak Ain nak minta tandatangan Kak Ain.Saya sedih tak dapat tandatangan Kak Ain!!

Hana_Fadz said...

satu lagi kak ain...masa tuh kan kakak saye ( zafirah ) ade beli buku remaja@ptsone2008...yg pasal raya tu... LE SHU REN TUK..hehhe tp kakak sye x dapat pun buku novel comel yg OPS PIKAT DI AIDILFITRI Tu..
hmmm...kak ain cam nie lah klu sye pegi kak ain bawalah profile 6ixth sense tuh ngn novel comel tu...if ade ye kak ain!!

Amaelia said...

Kak Ain,
Saya nak tempah pakej RM30 sekarang!!Ni emel saya:
afrcutez@hotmail.com

asyiqin@ikin said...

kak ian saya nak tempah buku yang pakej rm30 tuh sekaranh

nie emel saya
asyiqinsyaza@yahoo.com

Hana_Fadz said...
This comment has been removed by the author.
Hana_Fadz said...

kak ain saye pun nk order skang..sye nk pakej 30 ringgit kak ain klu dh bace comment sye yg kt atas tu...kak ain fahamkan..
saye nk beli pakej 30 ringgit then kan kak ain kan pos...so kak ain pos skali ngn profile 6ixth sense ye! pos laju nnti saye tmbah la duit untuk pos laju tu...
dgn novel comel KLU ADE..tau
nama- hasanah najiihah bt.mokhsin
nie email
hana_25797@yahoo.com.my

izyan_othman96 said...

salam kak ain.
saya nak tanya bila jualan buku BSB akan dibuka secara online?

izyan_othman96 said...

salam kak ain.
saya nak tanya bila jualan buku BSB akan dibuka secara online?

izyan_othman96 said...

salam kak ain.
saya nak tanya bila jualan buku BSB akan dibuka secara online?

antasha_humairah said...

best sgt dpt jumpe kak ain ari tu
actually,hari tu birthday ina...
xsangka dpt jumpe kak ain...
pics ngan kak ain pun ade...
lps ni bila buku ke-11 nk kluar?
xsabar nk tggu...